Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski sõnul on riigil moraalne kohus alkoholireklaami karmistamiseks, ettevõtjate kasu vähenemine seejuures on paratamatu.
Ossinovski: ettevõtjate kasumi vähenemine on paratamatu
Ossinovski rääkis «Terevisioonis», et riik on juba varem mõistnud, et alkoholi tarbimist peab piirama ning on ka vastavaid samme astutud nagu alkomüügi keelustamine kioskites ja 2008. aastal kehtestatud öise alkoholimüügi piirangud, kirjutab ERR.
Minister selgitas, et regulatsiooni eesmärgiks on välistada see, mis täna on alkoholireklaamides täiesti valdav, et alla poole reklaamis toimuvast puudutab tegelikult toodet ennast.
«Ülejäänud kõik loob sellise toreda olustiku, mõnusa meeleolu, näitab, et alkoholi tarbimine on sotsiaalselt väga kihvt tegevus: viinatootjad tihti seovad reklaamis viinatarbimisega rahvuslikud pühad - 24. veebruari, 20. augusti. Lahja alkoholi tootjad näitavad tavaliselt pidu, kus lõbusad meeste- ja naisterahvad koos tantsivad - mis näitab, et sellel on sotsiaalset edukust suurendav toime,» rääkis Ossinovski.
Sotsiaalministeeriumis valminud eelnõu piirab alkoholireklaami ja alkoholi kättesaadavust, muu hulgas keelatakse müük tanklates ja toitlustusasutustes kaovad happy hour'i pakkumised.