Analüüs: alkoreklaami piiramine joomist ei vähenda, kuid lükkab edasi esmanapsutamist

Marian Võsumets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoreklaami piiramine võib selle esmatarbimist edasi lükata
Alkoreklaami piiramine võib selle esmatarbimist edasi lükata Foto: Margus Ansu / Postimees

Teaduskirjandusest selgub, et alkoholireklaami keelustamine selle tarbimist oluliselt ei mõjuta, kuid aitab vähendada alaealiste vastuvõtlikkust alkoholile.

Seni avaldatud teaduskirjanduse põhjal võib öelda, et kuigi alkoholireklaami keelustamine ei kujuta võluvitsa, mille abil alkoholi tarbimist hetkega vähendada, oleks sellest abi alaealiste alkoholi tarvitama hakkamise edasi lükkamisel, kes on sageli reklaami suhtes täiskasvanutest vastuvõtlikumad, kirjutab ERR-i teadusportaal.

Varases nooruses alkoholi proovimine seostub aga omakorda suurema alkoholi tarbimisega täiskasvanueas.

Eesti jaoks tähendab see aastas ligikaudu 40 000 kaotatud eluaastat, seega pole ime, et ühe võimalusena nähakse vastavate reklaamide keelustamist või nende sisule piirangute seadmist.

Noorte kokkupuudet alkoholireklaamidega hinnanud ülevaates tuuakse välja, et kui 2003. aasta näidati alkoholireklaame kokku 51 tundi, siis aastaks 2011 juba 166 tundi, kuid kokkupuude alkoholi telereklaamidega on noorte televiisori vaatamise harjumuste tõttu siiski vähenenud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles