Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Häirenuputeenus nüüd saadaval kõikjal Eestis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Artikli foto
Foto: Meditech

Meditech Estonia on käivitanud üle-Eestilise häirenuputeenuse, mis aitab inimesi nii tervisehädade, abitusse olukorda sattumise, kui ka näiteks turvalisuse probleemide korral.


«Pidev muretsemine viib nii mõnegi sugulase mõtted hooldekodule, kus vanainimene on hoolduspersonali silme all ja abi käeulatuses. Samas tuleb tõdeda, et inimesed hea meelega oma kodust lahkuda ei soovi ja veedaksid vanaduspäevi ikka oma armsaks saanud kodus,» põhjendas taolise turvanupu vajadust Meditech Eesti juhatuse liige Risto Eelmaa.

Pidevalt käeulatuses olev häirenupp võimaldab vajadusel kohe abi kutsuda ja end kodus turvalisemalt tunda. Üleriiklik häirenuputeenus aitab eelkõige eakaid ja puuetega inimesi, kes ühtpidi soovivad iseseisvat elu, teisalt aga kindlustunnet, et kui ta peaks kasvõi kukkuma ja ise püsti ei saa, on abi kogu aeg kõigest ühe nupuvajutuse kaugusel.

Ka väga eakad teenuse tarbijad on kinnitanud, et teenus annab juurde kindlustunnet. Seade on väga lihtne ja selle kasutamist ei pea keegi pelgama.

Süsteem koosneb tavatelefoni- või mobiilivõrku ühendatud hoolekandetelefonist ja randmel kantavast häirenupust. Punasele nupule vajutades saadakse kohe ühendust ööpäevaringselt töötava Medi kõnekeskusega. Hoolekandetelefon võimaldab kahepoolset suhtlemist abivajaja ja kõnekeskuse telefonioperaatoriga elupaiga igast nurgast, eeldusel, et ruumide vaheuksed on avatud ning abivajaja ja keskus kuulevad teineteist.

Vastavalt häire sisule informeeritakse abivajaja kontaktisikuid, kelleks võivad olla hooldustöötaja, lähedased või naaber, kriitilise olukorra puhul aga kiirabi, päästeamet, või politsei. Isegi kui operaator abivajajat ei kuule, edastatakse siiski häireteade kontaktisikule, kes läheb seejärel kohapeale asjaolusid kontrollima. Abi on kättesaadav ka juhul, kui abivajaja asub hoolekandetelefoni kuuldeulatusest veidi eemal, näiteks koduhoovis.

Sotsiaalvalvesüsteemiga saab siduda lisaks ka erinevaid andureid, millest kõige olulisemaks on kindlasti suitsuandur, mis lisaks kohapealsele häirele informeerib ka kõnekeskust, mistõttu on võimalik kiiresti abi kohale saata. Seega aitab häirenuputeenus inimesi lisaks tervisehädadele ka tuleõnnetuste või turvaprobleemide korral.

Seadmeid võib välja osta või rentida. Teenuse kuutasu algab 345 kroonist, seadmete rendi puhul 485 kroonist.

Varem on häirenuputeenus olnud kasutusel Tallinna üksikutes linnaosades ja see on paigaldatud üksi elavatele koduhooldusel olevatele vanainimestele.
 

Märksõnad

Tagasi üles