Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Võlg haigla ees kasvas pea kahekordseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Triin Ärm
Copy
Raha. Foto on illustratiivne
Raha. Foto on illustratiivne Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tartu Ülikooli kliinikumi (TÜKi) arve maksmisega hiljaks jäänud patsient oli imestunud, kui tema postkasti saabus inkassofirma arve peaaegu topeltsummas.

Lugeja jäi arvet tasudes TÜKile võlgu ning unustas pärast maksmata jäänud osa pangas üle kanda. Patsiendi sõnul polnud arvel märget viivise kohta ning samuti ei tulnud arve tasumise kohta meeldetuletust.

Patsient rääkis, et arve tasumise tähtaeg oli poolteist kuud tagasi. Nüüd tuli nõue Lindorff Eesti AS-ilt ja nende väljanõudmiskulu real oli summa, mis oli ühe sendi võrra väiksem võlasummast.

Võlasumma tasus patsient kliinikumile, kuid küsimusi tekitas inkassofirma sissenõudmissumma. «Kas võlaga sarnases ulatuses sissenõudmissummad on võlglastele möödapääsmatud ja põhjendatud?» uuris ta.

Pärast võlasumma kliinikumile ülekandmist sai patsient inkassofirmalt kõne, kus öeldi, et ta tegi valesti – raha oleks tulnud kanda inkassofirmale. Lugeja pakkus Lindorff Eesti AS-ile oma pangakonto väljavõtet, kuid seda polnud tarvis ning võlasumma võeti erandkorras vastu tasuta. 

Arve maksmisega hiljaks jäänud patsient tõdes, et oleks olnud nõus pigem kliinikumile rohkem maksma. «Kas on ikka kõik õige, kui kolmas osapool nõuab meeldetuletamise töö eest võla jao summat juurde?» uuris ta.

Samuti polnud patsient rahul, et temal, kui raviteenuse eest arve saajal, pole õnnestunud leida infot selle kohta, mis juhtub, kui maksmisega hiljaks jääda. «Ei viivistest, Lindorff Eesti sekkuvast võla ülevõtmisest, sanktsioonidest koos määradega, hoiatustest ega väljanõudekulude põhjendatusest,» loetles ta.

Lindorffilt saabunud paberil on tema sõnul kirjas ainult see, et tagasimaksega viivitamisel suureneb võlgnevus veelgi. «Ei hindu, määrasid, protsente ajaühikus,» oli patsient pettunud.

Tartu Ülikooli Kliinikumi pressiesindaja Kristi Tael ütles, et Lindorff Eesti AS on kliinikumi esindaja võlgade sissenõudmisel ning vastav info on kättesaadav kliinikumi registratuurides ja kodulehel ning suve hakul toimus ka teavituskampaania meedias.

Taela sõnul jääb sissenõudmiskulude suurus alati vastavusse võlaõigusseaduses lubatuga. Kliinikumi pressiesindaja selgitas, et juhul, kui patsient on tasunud võla kliinikumi arvele, saab Lindorff Eesti AS selle info kliinikumilt, et vältida võlamenetluse alusetut edasi kestmist olukorras, kus kogu võlg, sealhulgas sissenõudmistasu, on makstud.

«Võlgnevuse korral tuleb patsiendil tasuda nii võlg kui ka sissenõudmiskulu. Kliinikum ei küsi tasumata arvete eest viivist,» ütles Tael. 

Tagasi üles