Abivahendite taotlemise kord muutub üleriigiliseks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Abivahendite taotlemise kord muutub tsentraalseks.
Abivahendite taotlemise kord muutub tsentraalseks. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Uuest aastast muutub riigidotatsiooniga sotsiaalvaldkonna abivahendite teenuse korraldus, mille kohaselt ei saa abivahendite taotlemise kaarti enam mitte kohalikest omavalitsustest, vaid sotsiaalkindlustusameti esindustest üle Eesti.

«Kaardi saamiseks ei pea enam minema mitte kohalikku omavalitsusse, vaid sotsiaalkindlustusametisse,» ütles ameti kommunikatsiooninõunik Regina Salmu. Ta lisas, et kaarti võib aga taotleda ka elektrooniliselt või posti teel ja see saadetakse inimesele posti teel koju.

Samuti hakkab sotsiaalkindlustusamet vajadusel väljastama kaardi duplikaate ja enne uut aastat väljastatud kaart kehtib sellele märgitud kehtivusaja lõpuni. Ameti kinnitusel on reformi üks eesmärke abivahendite kättesaadavuse parandamine.

Kuni käesoleva aasta lõpuni peab puudega isik riigidotatsiooniga abivahendi ostmise soovi korral isikliku abivahendi kaardi soetamiseks pöörduma omavalitsusse või Tallinna puhul elukohajärgsesse linnaosavalitsusse. Uuest aastast läheb süsteem riikliku sotsiaalkindlustusameti pädevusse ja seega muutub abivahendite rahastamise süsteem tsentraalseks.

Abivahendi saamiseks, mis ei ole otseselt seotud inimese töötamisega töökohal, peab inimesel olema õigustatus, arstitõend või rehabilitatsiooniplaan ning kehtiv isikliku abivahendi kaart (IAK).

Uue IAK saamiseks peab kaardi taotlejal olema kehtiv arstitõend või rehabilitatsiooniplaan, kus on märgitud abivahendi vajadus ISO-koodi täpsusega (enne 01.01.2016 väljastatud tõendil või rehabilitatsiooniplaanil peab olema abivahendi nimetus või kirjeldus). Välismaal õppiva 18-26-a isiku puhul ka koolitõend ning klienditeeninduses kaardi taotlemisel isikut tõendav dokument.

Kehtiva IAK omanik pöördub abivahendi saamiseks otse abivahendeid müüva või üüriva ettevõtte poole. Alates 2016. aastast ei ole maakondlikke piiranguid abivahendeid müüva või üüriva ettevõtte valimisel. Abivahendi saamiseks on inimesel õigus pöörduda enda poolt valitud abivahendeid pakkuva ettevõtte poole, kellega SKA on sõlminud lepingud.

Taotluse vorm on leitav SKA kodulehelt blankettide rubriigist. Klienditeeninduste asukohad ning lahtiolekuajad leiab SKA kodulehelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles