Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Viis toitu, mis aitavad võidelda depressiooniga

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Täisterast tooteid tasub süüa. | FOTO: Panther Media

Õiged toidud võivad aidata leevendada depressiooni sümptomeid, näiteks kurbust, unetust või isukaotust.

Väljaanne Everyday Health tõi neist välja viis:

Kalkun

Kalkunilihas leidub palju aminohapet trüptofaan, mis paneb keha tootma õnnehormooni serotoniini.

Kaerahelbed

Ka kaerahelbed aitavad ajul serotoniini toota, leiab ajakiri Prevention. On selgunud, et hommikuti kaerahelbeid söövad lapsed käituvad ka päeva jooksul nutikamalt.

Rasvane kala

Oomega-3-rasvhappeid sisaldavad kalad, näiteks tuunikala, lõhe või makrell, mõjuvad ajutööle ja depressioonile positiivselt. WebMD on kirjutanud uuringust, mille tulemustest selgus, et inimestel, kes ei tarbi piisavalt oomega-3-rasvhappeid, võib olla suurem depressiooni tekkimise risk kui neil, kes tarbivad neid vajalikus koguses.

Madala rasvasisaldusega piimatooted

Väherasvane piim, juust ning jogurt sisaldavad heaolu ja rahulikkust mõjutavaid valke. Samuti leidub nendes toitudes D-vitamiini ja kaltsiumit.

Täisterast toidud

Ka täistera soodustab serotoniini tootmist, seega tasub süüa täisterapastat, täisterast kaerahelbeid ja pruuni riisi.

Tagasi üles