Teinekord juhtub, et lähete arsti juurde, kuid ei jää visiidiga rahule. Kellele edastada pretensioon, selgitab haigekassa.
Mida teha, kui te ei jää arstilkäiguga rahule?
Esimese sammuna võiks informeerida raviasutuse juhtkonda. Kõik raviasutused peavad patsienti teavitama, kuhu inimene oma kaebuste ja ettepanekute puhul pöörduda saab.
Kui kohapeal nähtavas kohas sellekohast infot pole, võib edasisi juhiseid küsida registratuurist.
Pretensiooni saab edastada näiteks ka interneti vahendusel. Paljudel raviasutustel on kodulehel spetsiaalsed tagasiside ja kaebuste edastamise vormid, mida saab täita ja raviasutusele lähetada. Ühendust võib võtta ka raviasutuse üldmeilil.
Kui kaebus puudutab meditsiinilisi aspekte, võib ühendust võtta ka sotsiaalministeeriumi juures töötava tervishoiuteenuse kvaliteedi nõuandva ekspertkomisjoniga.
Komisjonile tuleb juhtunu kohta kirjutada avaldus ning lisada oma kontaktandmed, kõnealuse tervishoiuteenuse osutaja andmed (raviasutuse nimetus, arsti vm tervishoiutöötaja nimi ja tervishoiuteenuse osutamise koht) ning anda nõusolek kasutada oma terviseandmeid, mis on avalduse asjaolude selgitamiseks vajalikud.
Komisjoni poole ei ole mõtet pöörduda, kui kaebus puudutab visiidi mittemeditsiinilisi aspekte, näiteks registratuuri tööd või ravijärjekordi.
Täpsemat infot komisjoni kohta leiab internetist sotsiaalministeeriumi kodulehelt aadressil www.sm.ee.
Kui pretensioone on perearsti suhtes, võib lisaks eelnimetatud variantidele kontakteeruda ka haigekassa või maavanemaga. Ravijärjekordi puudutavate küsimustega võib samuti pöörduda haigekassasse.
Kui pretensioonid tekivad seoses tervishoiuteenuse eest esitatud arvega, tuleks teha haigekassale sellekohane avaldus ning koos sellega esitada ka maksmist tõendava dokumendi koopia.