Päevatoimetaja:
Marilin Vikat
Saada vihje

Abivahendi hankimisel saab valida soodsaima pakkuja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heilika Leinus
Copy
Abivahendite ostmisel tuleks kõigepealt vaadata, kas nende hinna ja kvaliteedi suhe on parim.
Abivahendite ostmisel tuleks kõigepealt vaadata, kas nende hinna ja kvaliteedi suhe on parim. Foto: Oliver Lang/AP/Scanpix

Sotsiaalkindlustusamet soovitab kõigil abivahendite ostjatel või üürijatel küsida erinevatest ettevõtetest soodsamat hinda ja pöörduma vajadusel abi saamiseks sotsiaalkindlustusameti klienditeenindajate poole.

Selle aasta algusest käivitunud uus sotsiaalsete abivahendite müümise ja rentimise korraldus vabastab  inimesed kohustusest teha sundoste elukohajärgsetes ettevõtetes, sest nad saavad leida soodsama teenusepakkuja tervest Eestist, teatas sotsiaalkindlustusamet.

Nimekirja abivahendeid pakkuvatest ettevõtetest leiab sotsiaalkindlustusameti kodulehelt ja ettevõtja valikul saab abi ka sotsiaalkindlustusameti klienditeenindajatelt.

Sotsiaalkindlustusamet kutsub abivahendi taotlejaid üles mitte leppima ühe firma pakutava kõrgema hinnaga, vaid küsima paremat pakkumist teistest abivahendeid müüvatest ja üürivatest ettevõtetest. Hindade võrdlemine on uues olukorras väga soovitatav, sest nüüdsest liigub raha koos inimesega – ettevõte saab müüa ja rentida abivahendeid vaid siis, kui tema juurde tulevad kliendid.  

Ettevõtetel on lähtuvalt tarbijakaitse seadusest kohustus avaldada toodete ja teenuste hinnakiri, kas siis kodulehel või kirjalikult otse kliendile. Samuti on ettevõte kohustatud  teavitama kliente muutustest hinnakirjas. Arvega hinnatõusust teavitamine ei ole õiguslikult aktsepteeritav ja seda ei saa pidada ka  kliendisõbralikuks käitumiseks.

Täna kohtub sotsiaalkindlustusamet ka Invaru OÜ esindajaga, kelle klientidelt oleme saanud tagasisidet märgatava hinnatõusu kohta. Nende juhtumitega tegelevad sotsiaalkindlustusameti spetsialistid, leidmaks teine teenusepakkuja või kohaldades erimenetlust.

«Pere- ja eriarstidel on olnud ülesanne määrata abivahendi vajadust juba aastaid. See praktika on aga olnud ebaühtlane, kuna arstid pidid tõendil abivahendit kirjeldama. Nüüd on abivahendi määramiseks arstidel olemas töövahend, mille abil tõend ISO koodi täpsusega väljastada,» kommenteeris sotsiaalkindlustusamet Eesti Perearstide Seltsi hiljutist avaldust, milles öeldi, et uus määrus sunnib perearste tegelema sotsiaaltöötajate ülesannetega.

Abivahendite süsteemi ümberkorralduse kõige olulisem eesmärk on sotsiaalkindlustusameti sõnul see, et nendel inimestel, kes vajavad abivahendit, oleks lihtsam ja parem.

Juba väljastatud abivahendi kaardid kehtivad ka täna ja nendega võib otse pöörduda abivahendeid müüvasse ja üürivasse ettevõttesse.

Lisainfot ja abi sobiva teenusepakkuja leidmisel saab e-postiaadressilt abivahendid@sotsiaalkindlustusamet.ee ning sotsiaalkindlustusameti infotelefonilt 16 106.

Tagasi üles