Perearstide selts plaanib patsientide huvides jätkata abivahendite tõendite ajutist väljastamist varasemal kujul.
Perearstid keelduvad liigsest paberitööst
«On selge, et igasugune muudatus peab arvestama, et arsti põhitöö on haiguste ennetamine ja ravi. Terviseseisundi hindamise käigus tekkinud infot saab abivahendite väljastamiseks kasutada automaatselt ning info peab liikuma nii, et patsiendile ei tekiks segadust ega jooksutamist,» selgitas perearstide seltsi juht dr Diana Ingerainen.
Ta rõhutas, et perearstide jaoks on esikohal patsientide huvid. Selts on seisukohal, et iga patsient peab saama vajadusel talle sobiva abivahendi, mistõttu on nad otsustanud jätkata tõendite väljastamist varasemal kujul, märkimata detailseid ISO-koode.
Perearstid ei kavatse määrust täitma hakata, sest nende sõnul ei ole tervishoiukorralduslikult otstarbekas, et neid soovitakse nüüd sundida tegelema ka sotsiaaltööga. Selts arvamuse kohaselt peaksid tõendite väljastamisega tegelema sotsiaaltöötajad ning arstide prioriteediks on jätkuvalt ennetustöö ning nõustamine.
Perearstide selts ja sotsiaalministeerium on leppinud kokku edasises koostöös abivahendite määramiseks vajaliku tõendi andmise lihtsustamiseks. Kõnealune abivahendite määruse muudatus jõustus 1. jaanuarist 2016.