Täna sõlmisid alkoholi- ja õlletootjad ning alkoholi maaletoojad koos kommertstelekanalitega kokku täiendavas enesepiiramises alkoholi reklaami esitamisel.
Alkoholitootjad ja telekanalid leppisid kokku reklaami piiramises
Lisaks alkoholiseaduses sätestatule otsustasid alkoholitootjate liit, õlletootjate liit, alkoholi importööride liit, TV 3 ja Kanal 2 kehtestada endale alkoholi reklaami edastamisel uuest aastast täiendavad piirangud.
Kuigi alkoholi reklaam on ringhäälingus lubatud ajavahemikul kella üheksast õhtul seitsmeni hommikul, ei edastata seda uuest aastast enne kella kümmet õhtul neis saadetes, telesarjades ja filmides, mis algavad enne kella üheksat ning võivad seetõttu jätta mulje lastele sobivusest.
Teiseks määratlesid lepingu osapooled täiendava piirangu alkoholi reklaamimiseks teleringhäälingu vahendusel, lubades mitte edastada seda peamiselt lastele suunatud saadetes. Selle all mõeldakse saateid, mille auditooriumi moodustavad üle poole ulatuses lapsed. Laste all mõeldakse seejuures alla 18 aasta vanuseid isikuid.
Õlletootjate liidu üks juhte Tarmo Noop ütles, et sellist täiendavat piirangut oli vaja, kuid ta ei näinud siiski otsest seost alkoholi reklaami ja selle tarbimise vahel. Alkoholi reklaam ei tähenda tema hinnangul veel selle propagandat. «Mina ei söö näiteks seeni ja ükski reklaam ei pane mind seda tegema,» lausus ta.
Alkoholitootjate liidu juht Janek Kalvi nimetas sõlmitud lepet tähelepanuväärseks ja ühiskonna seisukohalt vajalikuks. Kuid ka tema leidis, et «nõela ei tule otsida mitte sealt, kus valge, vaid sealt, kus see maha kukkus».
Sotsiaalminister Hanno Pevkur kiitis lepingu allakirjutanuid, leides, et see on suur samm Eesti rahva tervise hüvanguks. «Mina isiklikult ei joo alkoholi ja mul ükskõik, kuidas seda reklaamitakse,» viskas ta nalja.
Kanal 2 esindaja Urmas Oru hindas uue piirangu läbi telekanalile tekkiva kahju miljonite kroonide suuruseks.
.