Tänases reklaamist ning turundusest läbiimbunud ühiskonnas püüavad turundajad leida üha tõhusamaid meetodeid, kuidas tarbijateni jõuda ning nende rahulolu mõõta, mistõttu on tekkinud ka inimeste ajuga manipuleeriv neuroturundus.
Neuroturundus manipuleerib inimeste ajuga
Tartu ülikooli turunduse õppetooli juhataja Andres Kuusiku selgitas, et neuroturundus on üks analüütilise turunduse vorme, kus saab optimeerida visuaalseid ja helilisi stiimuleid ning sarnaseid elemente, ja kontrollida, kas inimesed panevad teatud sõnumeid tähele või mitte, kirjutab ERR. Sõnumit saab omakorda optimeerida, selleks et ta tekitaks võimalikult palju positiivseid emotsioone.
Reaalseid aju-uuringuid selle käigus siiski läbi ei viida, vaid kasutatakse pigem psühho-füsioloogilisi mõõtmisi, nagu näiteks inimese miimika mõõtmine, mille jaoks on olemas inimese nägu filmivad tarkvarad.
Arvestades kuivõrd osavalt on võimalik neuroturunduse abil inimest mõjutada, võiks arvata, et seda saab ka kurjasti ära kasutada ja inimeste vastu pöörata, kuid Kuusiku hinnangul tarbijal naha üle kõrvade tõmbamine pikaajaliselt ei toimi ja seetõttu on neuroturundus pigem kasulik: see aitab tekitada positiivseid emotsioone ja luua pikaajalisi kliendisuhteid.