Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Neuroturundus manipuleerib inimeste ajuga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Heilika Leinus
Copy
Neuroturunduses jälgitakse inimese miimikat ja reaktsioone.
Neuroturunduses jälgitakse inimese miimikat ja reaktsioone. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Tänases reklaamist ning turundusest läbiimbunud ühiskonnas püüavad turundajad leida üha tõhusamaid meetodeid, kuidas tarbijateni jõuda ning nende rahulolu mõõta, mistõttu on tekkinud ka inimeste ajuga manipuleeriv neuroturundus.

Tartu ülikooli turunduse õppetooli juhataja Andres Kuusiku selgitas, et neuroturundus on üks analüütilise turunduse vorme, kus saab optimeerida visuaalseid ja helilisi stiimuleid ning sarnaseid elemente, ja kontrollida, kas inimesed panevad teatud sõnumeid tähele või mitte, kirjutab ERR. Sõnumit saab omakorda optimeerida, selleks et ta tekitaks võimalikult palju positiivseid emotsioone.

Reaalseid aju-uuringuid selle käigus siiski läbi ei viida, vaid kasutatakse pigem psühho-füsioloogilisi mõõtmisi, nagu näiteks inimese miimika mõõtmine, mille jaoks on olemas inimese nägu filmivad tarkvarad.

Arvestades kuivõrd osavalt on võimalik neuroturunduse abil inimest mõjutada, võiks arvata, et seda saab ka kurjasti ära kasutada ja inimeste vastu pöörata, kuid Kuusiku hinnangul tarbijal naha üle kõrvade tõmbamine pikaajaliselt ei toimi ja seetõttu on neuroturundus pigem kasulik: see aitab tekitada positiivseid emotsioone ja luua pikaajalisi kliendisuhteid.

Tagasi üles