Toidud, mis röövivad energia

Kiirnuudlid võivad tunduda küll isuäratavad, kuid energiat neist kuigi palju ei saa.

FOTO: Tim Hall/picture alliance/moodboard/Scanpix

Kui oleme väsinud ja kurnatud, siis haarame sageli mõne maiustuse või lemmiksnäki järgi, et saada kiiresti energiat, kuid sageli tunneme end pärast seda veelgi halvemini.

Mõned toidud annavad väidetavalt energiat, kuid tegelikult võib tulemus olla hoopis vastupidine, kirjutab news.com.au. Siit leiad mõned sellistest levinumatest toitudest.

Kohv

Inimesed, kes tunnevad, et neil läheb tarvis «energialaksu», joovad sageli kohvi, mis sisaldab tassi kohta keskmiselt 100 milligrammi kofeiini. See erguti parandab inimese töövõimet ligikaudu 30–60 minutit pärast tarbimist. Kui panna selle joogi sisse veel ka ohtralt suhkrut või midagi muud magusat, siis tunneme end veelgi energilisemalt, kuid tagajärjeks on märgatav energiataseme langus 60–90 minutit pärast joogi tarbimist.

Dieetkarastusjoogid

Sageli arvatakse, et dieetkarastusjoogid on tavalistest karastusjookidest kasulikumad, kuid kui juua neid väsinuna, siis märkab keha peagi, et ei saanud energia saamiseks vajalikul määral suhkrut. Tulemuseks on väsimus ja jõuetus tund aega pärast joogi joomist.

Kiirtoit

Õliga tehtud kiirtoidud nagu näiteks hamburgerid, friikartulid, pitsad ja frititud kana on täis rasva, suhkrut ja soola. Seetõttu väheneb organismis vajalik verevool seedeelunditesse ja halveneb kogu keha vereringe.

Küpsised

Seda valge jahu, hüdrogeenitud rasvade ja suhkrute segu süüakse sageli tassikese tee või kohvi juurde. Küpsistes on vähe toitaineid ning rafineeritud jahu ja suhkur tõstavad veres suhkru taset, mistõttu tõuseb kiiresti ka insuliini tase kehas. Insuliini pikaajaline kõrge tase kehas muudab inimese väsinuks ja jõuetuks.

Energiajoogid ja vitamiiniveed

Kuigi arvatakse, et need joogid annavad meile palju energiat, võib neist tegelikult kasu olla üksnes tippsortlastel. Ühes pudelis energiajoogis on peale vitamiinide ja stimuleerivate ainete keskmiselt 30–45 grammi ehk kuus kuni üheksa teelusikatäit suhkrut, kuid väga vähe toitaineid. Nende mõju kestab aga kõigest 30–60 minutit.

Kuklikesed

Väikese kukli söömine hommikukohvi kõrvale tundub üsna ohutu, kuid kuklites ei ole peaaegu üldse toitaineid. Need rafineeritud süsivesikuid täis saiatooted tõstavad veres kiiresti suhkru taset ja võivad sisaldada sama palju süsivesikuid kui neli viilu leiba.

Kiirnuudlid

Kiirnuudlid sisaldavad sama palju süsivesikuid kui neli kuni kuus viilu leiba ja pealegi võib neis olla terve päevane kogus soola. Selle tagajärgedeks võib tund aega pärast nuudlite söömist olla vedelikukaotus, mis põhjustab gaaside kogunemist, ebamugavustunnet ja jõuetust.

Kummikommid

Üks väike ussikujuline kummikomm sisaldab kaks teelusikatäit suhkrut. Kujuta ette, ms juhtub, kui sööd ära terve paki kummikomme! Insuliinitase tõuseb kehas välkkiirelt, misjärel veresuhkru tase langeb kiiresti. Ühe pika kummikommiga on korraga võimalik ära süüa üle 100 grammi suhkrut.  

Populaarne

Tagasi üles