T, 5.07.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kuidas kuue minutiga eneseusk tagasi saada?

Heilika Leinus
, reporter
Kuidas kuue minutiga eneseusk tagasi saada?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Vaid neil, kes endasse ise usuvad, õnnestub ka teisi veenda, et nad on väärtuslikud.
Vaid neil, kes endasse ise usuvad, õnnestub ka teisi veenda, et nad on väärtuslikud. Foto: Barry Austin/picture alliance/Moodboard/Scanpix

Tuntud näitleja Pierre Franckhi sõnul aitavad kuus lihtsat ja lühikest harjutust enesekindlust tagasi saada ja teisigi inimesi oma tugevustes veenda.

Lastele õpetatakse juba pisikesest peale, et ennast ise kiita ei ole ilus, kuid tegelikult ei vasta see tõele, kirjutab ajakiri Bild der Frau. Kuigi kiidukuked ei meeldi kellelegi, kroonib edu tavaliselt üksnes neid inimesi, kes on ise veendunud, et on väärtuslikud ja saavad hästi hakkama. Järgnevad kuus harjutust on abiks enesekindluse saavutamisel. Iga päev võiks välja valida ühe harjutuse ja pühendada selle tegemisele õhtul umbes kuus minutit.

1. Kirjelda päevikus isiklikku eesmärki

Küsi endalt, mida sooviksid ise saavutada. Ära mõtle seejuures sellele, mida teised sinult ootavad, vaid sellele, mis sulle endale rõõmu ja rahulolu pakuks.

2. Mõtle, kes röövib su energiat

Ära mõtle kaua järele, vaid pane kohe kirja esimene inimene, kes kohtleb sind halvasti või tekitab sinus halva enesetunde. Kaalu, kas saad ta oma elust välja jätta. Samuti ei tasuks aega raisata tegevustele, mis sulle midagi ei anna. Ka neist võiks loobuda.

3. Kirjuta üles, mis teeb sind õnnelikuks

Joonista ennast kriipsujukuna ja pane kritseldise ümber märksõnadega kirja, mis sind õnnelikuks teeb. Tegemist võib olla nii asjade kui ka inimestega. See harjutus on väikese trikiga: niipea, kui mõtleme sellele, mis meid õnnelikuks teeb, vabanevad ajust niinimetatud õnneharmoonid endorfiinid. Seepärast on oluline juhtida oma tähelepanu millelegi ilusale.

4.  Adjöö, negatiivsed mälestused!

Sule silmad ja tuleta meelde mõnda negatiivset mälestust. Mõtle, mis kurvastas või vihastas ja tunnetage seda kõike veel kord. Siis otsusta kindlalt, et lahkute sellest olukorrast. Tee nii, nagu vaataksid filmi ja lülita see välja. Kui oled seda paar korda teinud, on sellel mälestusel sinu üle vähem võimust.

Pierre Franckhi sõnul ongi just negatiivsed tunded sageli kõige suuremaks takistuseks, mis ei lase meil ennast väärtustada. Viha, raevu, armukadedust, solvumist ega ühtki teist meid kahjustavat tunnet  ei saa maha suruda ega eirata. Seetõttu tulebki nende tunnetega teadlikult tegeleda ja õppida neid lahti laskma.

5. Avasta oma suurepärased küljed

Küsi endalt, mis on sinu juures hea ja pane vastus kirja. Tõmba ring ümber omadusele, mis on sinu enda arvates kõige parem. Ennast tasub kiita, sest oma tugevuste ja võimete teadmine aitab inimesel ennast ise väärtustada.

6. Kiida oma keha

Seisa peegli ees ja vaatle ennast rahulikult. Kirjuta oma kehale armastuskiri ja täna iga kehaosa selle eest, et ta olemas on. «Keha teenib meid piiranguteta ja teeb kõik kaasa – isegi asjad, mis on ebatervislikud ja tal elu raskeks teevad. Ta on kõige truum kaaslane,» on Franckh veendunud.

Kiired nipid suurema eneseusu saavutamiseks

  1. Kiida ennast edusammude eest.
  2. Märka oma vajadusi ja võta neid tõsiselt.
  3. Õpi «ei» ütlema.
  4. Mine hubasesse kohvikusse ja loe raamatut.
  5. Osta endale talisman, mis meenutab sulle iga päev, kui suurepärane sa oled.
  6. Jäta mobiiltelefon üheks päevaks rahule.
  7. Kuula oma sisemist häält.
  8. Mine peegli ette ja saada endale õhusuudlus.
Märksõnad
Tagasi üles