Alates 1. juunist võtab haigekassa üle sotsiaalministeeriumilt piiriüleste tervishoiuteenuste riikliku kontaktpunkti tegevuse.
Haigekassa võtab info jagamise ministeeriumilt üle
«Varem oli kontaktpunkt sotsiaalministeeriumi hallata,» rääkis haigekassa tervise edenduse ja kommunikatsiooni talituse juht Kertu Eensaar. «Tegelikult oli see info haigekassa kodulehel juba varem olemas ja haigekassa infotelefon vastas ka ise neile küsimustele, nii et see oli asjade loogiline käik.» lisas ta.
Eestis elavad inimesed saavad kontaktpunktist teavet nii arstiabi võimaluste kohta teistes Euroopa Liidu liikmesriikides ja mujal riikides kui ka piiriüleste tervishoiuteenuste kulude katmise kohta. Teiste Euroopa Liidu liikmeriikide kodanikud saavad kontaktpunktist teavet Eesti meditsiinisüsteemi kohta. Infot jagatakse nii neile, kes tahavad tulla Eestisse plaanilist ravi saama kui ka neile, kellel on tarvis arstiabi ajutiselt Eestis viibides.
Välisraviga seoses esitatakse Eensaare sõnul kõige sagedamini küsimusi näiteks Euroopa ravikindlustuskaardi kohta. «See puudutab ka neid inimesi, kes tulevad välismaalt ja vajavad siin arstiabi. Küsitakse näiteks, missugune on ravikindlustuskaardiga omaosalus ja missugune tervishoiu korraldus üldiselt,» selgitas Eensaar.
Kontaktpunkti lehelt saab muu hulgas teavet selle kohta, missugustel tingimustel hüvitatakse Euroopa ravikindlustuskaardi omanikule ravikulud välisriikides, missugused load tuleb taotleda plaanilise ravi saamiseks välisriigis, missugused on patisentide õigused Euroopa Liidu liikmesriikide ja kus asuvad teistes riikides sarnased kontaktpunktid.
Uus kontaktpunkti koduleht on kättesaadav kolmes keeles: eesti, inglise ja vene keeles. Lehte täiendatakse pidevalt. Ühtlasi arvestab veebileht ka vaegnägijate vajadustega.
Ülalnimetatud teavet saab kas riikliku kontaktpunkti veebilehelt, haigekassa infotelefonilt 16363 (tööajad E-R 8.30-16.30) või e-posti aadressil info@haigekassa.ee.