Vastab haigekassa tervise edenduse ja kommunikatsiooni talituse spetsialist Kadri Eisenschmidt.
Saatekirjale ei ole määratud kehtivusaega. See kehtib teoreetiliselt seni, kuni eksisteerib saatekirjal kirjeldatud probleem.
Saatekiri on ühe arsti poolt väljastatud dokument, kuhu suunav arst formuleerib konsulteerivale arstile küsimused ja lahendamist vajavad probleemid tulenevalt patsiendi antud ajahetke tervislikust seisundist. Kui saatekirja väljastamisest on möödas juba aasta soovitame kindlasti perearstiga uuesti konsulteerida, kas tervisemure on muutunud või lahenenud, kas oleks vajalik teha täiendavaid uuringuid või kas oleks vajalik pöörduda mõne teise erialaspetsialisti poole, mis nõuaks uue saatekirja väljastamist vms.
Ühte saatekirja korduvalt kasutada ei saa. Saatekirjaga võib pöörduda ka teise raviasutuse sama eriala arsti vastuvõtule. Isegi kui perearst on saatekirjale kirjutanud mõne kindla arsti või raviasutuse nime, tasub alati küsida vastuvõtuaegu teistest haiglatest või teiste arstide juurde. Ravile võib minna ükskõik millise haigekassa lepingupartneri juurde üle kogu Eesti.