Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Selgus taaskasutatava ostukoti varjukülg (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Triin Ärm
Copy
Toidukott.
Toidukott. Foto: Panther Media/Scanpix

Harvardi ülikooli uuringust selgus, et taaskasutatava kotiga poeskäimisel on ka oma negatiivne pool, sest see võib panna ostma rohkem rämpstoitu.

Uuringus osalejad, kes läksid poodi taaskasutatava ostukotiga, soetasid seitse protsenti enam suhkru-, rasva- või soolarikkamaid toite kui need inimesed, kes ostsid poest plastkoti, kirjutab menshealth.com.

Uurimuse kaasautor Uma R. Karmarkar põhjendab seesugust seost asjaoluga, et taaskasutatava ostukoti kasutajad tunnevad end paremate inimestena, sest nad aitavad hoida keskkonda, valides koti, mis ei satu tõenäoliselt prügimäele. Nii aga tekib inimesel tunne, et ta võib end selle valiku eest premeerida näiteks mõne maiustuse, kartulikrõpsude või muu ebatervisliku, ent meelepärasega.

Sellisest käitumisest saab vabaneda, kui koostada varem nimikiri vajalikest toiduainetest ning poes seda järgida, mitte teha impulsiivseid oste, et end tubli käitumise eest premeerida.

Ka soovitavad uurijad siiski riidest poekotti edasi kasutada, sest kui see muutub juba väga loomulikuks osaks poodlemisest, ei pruugi keskonnasõbraliku ostukoti kasutamine tekitada enam tunnet, et ülla valikut tõttu tasuks endale midagi head lubada.

Teadustöö avaldati ajakirjas Journal of Marketing ning sellega saab tutvuda siit.

Tagasi üles