Mürgistusteabekeskus pikendas oma infotelefoni 16662 tööaega 16 tunni võrra ja on nüüd saab sellele helistada ööpäevaringselt esmaspäevast laupäevani.
Mürgistuse infotelefonile helistatakse aina rohkem
Infotelefonil 16662 vastatakse erinevatele mürgistusi puudutavatele küsimustele, helistamine on anonüümne ning kõnedele kehtivad tavatariifid, vahendas teabekeskuse pressiesindaja.
Mürgistusinfoliini kaheaastase tööperioodi vältel on helistajate arv pidevalt kasvanud - 2010. aastal võrreldes 2009. aastaga oli kasv üle 35 protsendi.
Infoliinile helistajateks on tavakodanikele lisaks ka tervishoiutöötajad erakorralise meditsiini osakondadest, kiirabist ja perearstikeskustest. Pooled kõnedest puudutavad laste ja noorukite mürgistusjuhtumeid, kusjuures 30 protsenti hõlmavad kuni kolmeaastaste lastega toimunud õnnetusi.
Infoliinil töötavad kuus rahvusvahelise mürgistusteabekoolituse läbinud ja pikaaegse erakorralise meditsiini ning anesteesia- ja intensiivravi töökogemusega arsti ja õde.
Mürgistusteabekeskuse põhieesmärgiks on haigestumise, tervisekahjustuste ja suremuse vähendamine ägedate mürgistusjuhtumite tõttu. Lisaks viiakse keskuse töötajate poolt läbi erinevaid koolitusi.
Tervishoiutöötajatele viiakse läbi koolitusi erinevate mürgistusjuhtumite ravitaktikast, elanikkonnale tutvustatakse erinevate mürkide olemust, mürgistusjuhtumite ennetustegevust ja mürgistusjuhtudega seotud esmaabi.
Mürgistusteabekeskus avas oma telefoniliinid esmakordselt 6. oktoobril 2008. Esialgu vastati telefonile 16662 kaheksa tundi igal tööpäeval.
Alates 2009. aastast muudeti vastamine ööpäevaringseks - esmaspäeva hommikust reede õhtuni. 2011. aastast nõustatakse helistajaid 16 tundi enam - esmaspäeva varahommikust kuni laupäeva hommikuni.
Enamikes Euroopa riikides on mürgistusteabe infoliinid avatud 24h kõikidel nädalapäevadel, mis on ka 16662 pikemajaliseks sihiks.