Naise väitel tekitasid antibeebipillid talle enesetapumõtteid

Antibeebipillidega võivad kaasneda kõrvalmõjud. Nende puhul tasub arstiga arutada, ehk on võimalik leida sobivamad pillid või mõni muu võimalus.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Äsja abiellunud naisel tekkisid pärast antibeebipillide vahetamist suitsiidsed mõtted, ta ei tahtnud enam elada.

Michelle kükitas dušinurgas, vett valgus talle vett peale ning naine oli kaotanud ajataju ja arusaama, kus ta asub, kirjutas New York Post. Naiseni jõudmiseks tuli ta abikaasal vannitoa uks maha murda.

«See oli nagu filmides - ta leidis mu põrandalt nutmast,» rääkis Michelle, kes ei julgenud turvalisuse riskide tõttu oma perekonnanime avaldada. Ta lisas, et sel hetkel võis ta mehele tunduda, nagu ta prooviks end ära uputada.

Sel ajal 25-aastane elurõõmus ja armas pruut Michelle muutus, järsku oli ta justkui deemonitest vaevatud. «Ma olin õnnelik äsjaabiellunu, elasin oma mehega Upper West Side'is ja muutusin varsti suitsiidseks,» rääkis ta oma läbielamistest. Naine ütles oma abikaasale, et ta ei taha enam elada ning tahab oma elu lõpetada.

Naise hinnangul tulid need muutused östrogeeni ja progestageeni sisaldavatest antibeebipillidest, mis olid kirjutatud talle välja kuu varem, et vähendada naise tugevaid menstruaalkrampe.

«Ma olin depressioonis ja ei tahtnud voodist välja tulla,» rääkis advokaadibüroos töötav naine. «Mu abikaasa tuli töölt koju ja leidis mu pimedas toas tühja pilguga televiisorit jõllitamas, see oli hirmutav,» lisas Michelle.

Hiljuti avaldatud Taani uurimistöö käsitles enam kui miljoni naise meditsiinilisi andmeid aastatel 1995 kuni 2013. Teadustööst selgus, et 40 protsenti suurema tõenäosusega kirjutati antidepressandid välja naistele, kes võtsid antibeebipille.

Alguses pidasid abikaasad masendust pulmajärgseks tujulanguseks. Naine oli ka varem seitse aastat teisi antibeebipille kasutanud, kuid otsustas pärast pulmi ravimit vahetada.

Uute antibeebipillidega kaasnesid aga eespoolt toodud kõrvalmõjud ning naine ei saanud nendega leppida. Ka mees ei tundnud ära naist, kellega ta oli abiellunud. Mees oli aga siiski toetav, naine läks arsti juurde ning günekoloog tõdes, et pillid võivad olla naise depressiooni põhjuseks ning soovitas tal neid enam mitte võtta.