Meest tabas energiajoogi tarbimise järel insult

Insult tekib järsku ning selle haiguse sümptomeid tasub teada.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Värske uuring tõi välja, et 57-aastane meest tabas aju veresoone lõhkemine 15 minutit pärast energiajoogi tarbimist. 

Tegemist on esimese teada oleva juhtumiga, kus inimesel on tekkinud pärast energiajoogi tarbimist  aju veresoone lõhkemine ehk hemorraagiline insult, kirjutab News Max. 

Artiklis tuuakse välja, et mees pöördus erakorralise meditsiini osakonda, sest ta parem käsi oli justkui tuim ja pakitses, ta tundis end nõrgana ja raske oli liikuda. Mees viidi Alabama ülikooli insuldiga tegelevasse osakonda. Kompuutertomograafia uuring näitas mehel väikest verejooksu vasaku nägemiskühmu juures, mis asub ajukoore ja keskaju vahel.

Uuringut juhtinud dr Anand Venkatramani sõnul teatas mees, et tema haigustunnused andsid endast märku 15 minutit pärast energiajoogi tarbimist. Samuti lisas ta, et see oli esimene kord, kui ta seda toodet jõi. Mehel oli olnud kavas teha aiatöid.

Venkatraman rääkis, et energiajook sisaldab suures koguses kofeiini ning ka teisi koostisosi, mida seostatakse vererõhu tõstmisega. Inimestele, keda ähvardavad südamehaigused, võib kõrgenenud vererõhk olla ohtlik. Tõusnud vererõhk võib mõjutada juba niigi nõrgenenud veresooni nii palju, et need ei pea enam vastu ja lõhkevad.

Ka mõjutavad jookides sisalduvad teised ained, näiteks rohelise tee ekstrakt, sümpaatilist närvisüsteemi. 

Sel 57-aastasel mehel oli probleeme kõrge vererõhuga ning tal oli kõrgem risk kardiovaskulaarseteks haigusteks.

Mees jäi õnneks ellu, kuid isegi mitu kuud pärast insulti esinevad tal veel mõned kõrvalmõjud.

Uurija Venkatraman tõdes, et ta ei ole energiajookide vastu. Ta tarbib neid ka ise aeg-ajalt. Teadlane soovitab aga inimestel kindlasti pakendile kirja pandud infot lugeda ning mitte võtta ebavajalikke riske.

Uuring avaldati ajakirjas American Journal of Emergency Medicine.

Populaarne

Tagasi üles