Uskumustel oma võimekuse kohta on tulemustele suurem mõju kui meie tegelikel võimetel.
Kas uskumused mõjutavad inimese tegelikke võimeid?
Õpetajatel ja lastevanematel tasub tunnustada aga tulemuste asemel eelkõige pingutust ja tööd, mida nende saavutamise nimel tehti, leiab TLÜ Haridusteaduste instituudi ülddidaktika dotsent Katrin Poom-Valickis, kirjutab ERR Novaator.
Stanfordi ülikooli professor Carol Dweck on oma uuringutega näidanud, et inimesed, kes usuvad, et intelligentsus ja võimekus on midagi, mis on kaasasündinud ja pole muudetav, püüavad vältida väljakutseid ning neil on oht sooritussituatsioonis muutuda ülemäära ärevaks. Nad ei näe ebaõnnestumise korral harjutamisel suuremat mõtet, sest kui sulle pole vastavaid võimeid kaasa antud, ei aita ju pingutamine sind paremate tulemusteni, selliseid uskumusi nimetatakse jäävus-uskumusteks või -mõttelaadiks (fixed mindset).
Loe pikemalt ERR Novaatorist.