Viis igapäevast sööki, mis aitavad tervena püsida

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mustikad on tervislikud.
Mustikad on tervislikud. Foto: Panther Media/Scanpix

Jaanuar on kuu, kus kokku saavad kehv tuju ja kehv ilm. Lisaks pimedatele ja külmadele õhtutele, mis paljusid morjendada võivad, on käes ka külmetushaiguste ja gripi hooaeg. Tasub teada, mida sellisel ajal tervise turgutamiseks suhu pista.

Temperatuuri kõikumine nappide külmakraadide ja kerge sula vahel on just see, mis immuunsussüsteemile raskelt mõjub, kirjutab Fox News. Pealegi oleme selliste ilmadega rohkem toas, seega on tõenäosus mõnelt pereliikmelt või töökaaslaselt viirus külge saada palju suurem. Igal aastal põevad paljud inimesed grippi ning veel rohkem kannatab külmetuse käes.

Külmetushaiguste vastu polegi päris sobilikku ravi. Võib küll rohtu võtta, kuid selleks, et terveks saada, läheb ikka keskmiselt nädal. Haiguse ennetamiseks tasuks süüa tervislikku toitu, milles oleks vitamiine ja mikrotoitaineid, mis aitaksid tugevdada immuunsüsteemi, et see oleks haigustele vähem vastuvõtlik.

Varusta oma keha just nende toitudega, et anda talle jõudu viirustele vastu panemiseks.

Õunasiidriäädikas – lusikatäis äädikat tugevdab hambaid, reguleerib veresuhkrut ja parandab seedimist. Kui võtta õunasiidriäädikat aga terve pitsi jagu, siis aitavat see ka külmetuse ja gripi vastu. Seda võib lisada ka salatisse või võtta pits koos lusikatäie meega.

Marjad – need sisaldavad selliseid toitaineid nagu polüfenoolid, millel on uuringutele tuginedes viiruste eest kaitsev efekt. Jõhvikate, mustikate ja mustsõstarde puhul on avastatud, et need on võimsad relvad külmetushaiguste vastu.

Kapsas – kapsas on alahinnatud C-vitamiini allikas. Tassisuurune kogus kapsast annab tervelt poole päevasest C-vitamiini vajadusest, mis on tugeva immuunsüsteemi aluseks vajalik. Kuna praegusel perioodil tarbitakse C-vitamiini tavalisest vähem, siis on oluline meeles pidada, et kasvõi kapsast tuleks süüa ohtralt, olenemata sellest, kas tahad haigust vältida või end terveks ravida.

Porgandid – need on suured beetakaroteeni allikad – pigment, mis annab neile oranži värvi. Beetakaroteen pole aga ainult värviks vajalik, see on ka antioksüdant, mille keha töötleb A-vitamiiniks, mida on samuti tugevaks immuunsüsteemiks vaja. Eriti aitab see hoida nahka, nina limaskesta, nina ja suu tervist, sest need on esimesed kohad, kust külmetus kinni hakkab.

Kanasupp – miski selles legendis, et kanasupp teeb terveks, on tõsi. Hiljuti Nebraska ülikoolis tehtud uuringust ilmnes, et kana koos juurviljadega parandab tõesti ülemiste hingamisteede külmakahjustusi.

Tagasi üles