Amet pahandas Facebookis reklaami teinud ravimifirmaga

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ravimireklaam kolib sotsiaalmeediasse ja ravimiametil tuleb silma peal hoida ka Facebookil jms kanalitel.
Ravimireklaam kolib sotsiaalmeediasse ja ravimiametil tuleb silma peal hoida ka Facebookil jms kanalitel. Foto: SCANPIX

Ravimiamet tegi läinud kuul ravimifirmale Sanofi-Aventis ettekirjutuse, kuna too eksis Facebookis maksaravimeid reklaamides seaduse vastu.

Firma oli Facebooki loonud maksahaiguste toetavaks raviks kasutatava käsimüügipreparaadi Essentiale forte N teemalise lehekülje. Firma postitas seinale preparaadi reklaamteksti ja teate soodusmüügikampaaniast. Lisaks oli üks kasutaja seinale lisanud ravimiga seotud reklaamvideo.

Ameti ettekirjutuse järgi eksis firma sellise lehe loomisega mitmete ravimiseaduse punktide vastu ning keelustas sellise reklaami. Tarbija24 andmetel on maksaravimi lehekülg Facebookist tänaseks ka kustutatud. Ettekirjutusele mitte allumise korral oleks firmat võinud oodata 1300 euro (üle 20 000 krooni) suurune trahv.

Ravimiamet püüab sarnastele probleemidele juhtida ka laiema avalikkuse tähelepanu. Täna avaldas amet oma veebilehel teate, kus märgiti, et amet hoiab ravimireklaamil sotsiaalmeedias silma peal ja seal kehtivad samasugused nõuded kui teistes kanalites.

Punktid, millele üks ravimireklaam vastama peab on järgmised: reklaami tellija peab olema selgelt eristatav; toimeaine nimetus peab olema märgitud ravimi nime vahetus läheduses selle igakordsel mainimisel; reklaamist peab olema aru saada, et reklaamitakse ravimit ning reklaam peab olema ajakohane, arusaadav, üheselt mõistetav, tagama ravimi eristatavuse teistest ravimitest ning sisaldama piisavalt teavet ravimi õigel viisil ja ohutuks tarvitamiseks.

Veel peab reklaamis antav info olema kooskõlas ravimi omaduste kokkuvõttega ning reklaamis peab olema ka koht teada-tuntud hoiatustekstile: «Tähelepanu! Tegemist on ravimiga…».

Oma teate lõpus lubas ravimiamet silma peal hoida ka teistel sotsiaalmeedia kanalitel peale Facebooki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles