Värske uuring: Kreeka pähklid parandavad seedimist

Kreeka pähklid: neis on hea kogus l-arginiini, mis parandab verevarustust ja teeb erektsiooni tugevamaks.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Kreeka pähklite söömine suurendab häid soolebaktereid soodustavate prebiootikumide hulka soolestikus ja parandab seeläbi kogu keha tervist. 

Kreeka pähklite söömine võib seedimise korras hoida, sest uue uuringu järgi toimivad need soolestikus prebiootikumidena, mis suurendavad heade probiootiliste bakterite hulka ja mitmekesisust soolestikus, vahendab newsmax.

Suuremat bakterite mitmekesisust võib seostada parema tervisega, samal ajal kui madalat mitmekesisust seostatakse ülekaalulisuse ja põletikulise soolehaigusega, ütles uuringut läbi viinud teadlane dr Lauri Byerley.

Louisiana osariigi ülikoolis USAs läbi viidu uuringus lisati rottide toitu jahvatatud kreeka pähkleid, mis inimese puhul võrduks umbes poole tassiga (70 grammi) päevas ja seda 10 nädala jooksul. Võrreldes rottidega, kes pähkleid ei söönud, kasvas pähklisööjate soolestikus kasulike bakterite nagu LactobacillusRoseburia, ja Ruminococcaceae hulk. Mõlemad grupid said sarnase koguse kilokaloreid ja toitaineid päevas.

Soolestiku tervis on seotud kogu keha tervisega ning seetõttu seletab hiljutine uuring ka seda, miks Kreeka pähklite söömine mõjub hästi ka südame- ja ajutervisele, ütles Byerley. Üks pähklite kasulik omadus on suur alfa-linoleenhappe ehk taimse oomega-3-rasvhappe sisaldus.

Ka teised uuringud on leidnud, et Kreeka pähklid on kasulikud. Uuring, mis avaldati teadusajakirjas Journal of the American Heart Association, leidis, et peotäis Kreeka pähkleid päevas aitab madaldada kolesterooli taset.

Uuringus osalenud ülekaalulised või rasvunud 27-40 aasta vanused naised, kes sõid Kreeka pähklitega rikastatud toitu, parandasid oma kolesteroolitaset ning seda eriti neil, kes olid insuliinitalumatusega. Lisaks halva kolesterooli ehk madala tihedusega lipoproteiini langusele, tõusis ka hea kolesterooli ehk kõrge tihedusega lipoproteiini tase kehas.

Kreeka pähklid võivad ka teist tüüpi diabeedi riski alandada. Harvardi uuring leidis, et naised, kes sõid 28 grammi Kreeka pähkleid kaks korda nädalas, haigestusid teist tüüpi diabeeti 24 protsenti väiksema tõenäosusega. 

Populaarne

Tagasi üles