Umbes pooled, kes eksperimentides seda videot on vaadanud, ei pane gorillat tähele. Nüüd on psühholoogid sama teemaga edasi läinud ning leidnud, et need, kes ei märka videos gorillat, jäävad hätta ka ülesannetega, kus tuleb tähelepanu mitme asja vahel jagada, vahendas Tartu ülikooli teadusportaal Novaator.
Utah ülikooli psühholoogiadoktorant Janelle Seegmiller avaldab ajakirja Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition mainumbris artikli eksperimentidest, mille abil ta selgitab, miks gorilla videos nii paljudele nähtamatuks jääb.
Inimesed, kes saavutavad kahe ülesandega üheaegset tegevust nõudvates katsetes kehvi tulemusi, ei suuda näha ka gorillat. Teisisõnu: inimene, kes ei märka midagi otse enda nina all, sest on parajasti keskendunud mingile muule tegevusele, on väiksema töömälu mahuga. Töömälu tegeleb just parasjagu käsil olevate tegevustega – aitab lahendada matemaatikaülesannet või jätta meelde, et poest on vaja tuua mune ja piima.
Kuigi esmapilgul võib see tunduda täiesti ebaoluline, mis siis sellest, kui gorillat ei märka, on tegelikult meie igapäevaelus tihti olukordi, kus tuleb tähelepanu jagada. Kui mobiiltelefoniga rääkiv autojuht ajab vöötrajal alla jalakäija, siis võib põhjus olla sama, mis gorillavideo puhul – juht ei suutnud tähelepanu mobiilikõne ja liikluse vahel jagada ning jalakäija jäi märkamatuks.
Nii on varasemad uuringud näidanud, et vaid üks inimene 40st suudab mobiiltelefoniga rääkimise ajal autot ohutult juhtida.