AINULT TELLIJALE

Hoia oma magusahammast tagasi: ka tervislike magustajatega ei saa liialdada

Alternatiivid valgele suhkrule - rafineerimata roosuhkur, vahtra- ja agaavisiirup, steevia, kookospalmisuhkur.

FOTO: Margus Ansu / Postimees / Scanpix

Toidumaailma kokaiiniks kutsutavale suhkrule leidub erisuguseid asemikke, ent nii nagu iga toiduaine puhul, tuleb ka nendega maiustades veidi piiri pidada.

Toitumisnõustaja Triin Muiste toob välja, et valge suhkur on viimseni ära rafineeritud ehk selle töötlemise käigus on kadunud vitamiinid ja mineraalid. Seega suurt midagi peale kalorite ja ajutise energia inimene seda süües ei saa, ent ometi kiputakse arvama, et keha vajab seda.

Paljudel toodetel ilutseb küll väljend «suhkruvaba», ent sageli sisaldab selline toode hoopis kunstlikke magusaineid. Muiste tõdeb, et neid leidub uskumatult paljudes toitudes ja neid võib pidada isegi valgest suhkrust hullemaks.

Edasi lugemiseks:

Oled juba tellija? LOGI SISSE või SEO LEHE TELLIMUS

Tagasi üles