Tänavu septembrikuus toimunud kampaanias «Septembris ei joo» osales ligi 22 000 inimest, selgus järeluuringust.
Loe, kui palju eestimaalasi üritas septembris kainet joont hoida
Tervise arengu instituut (TAI) pani seni rahvaliikumisena toiminud kampaaniale õla alla esimest korda ja plaanib seda korrata ka järgmisel aastal.
«Kõik vahel alkoholi tarbivad inimesed ei ole liigtarvitajad, kuid alkoholivaba elu kogemus neist suurel osal puudub,» ütles TAI ekspert Jane Alop. Ta rääkis, et kampaania andis paljudele tõuke järele proovida, milline on enesetunne siis, kui ajule depressandina toimivat alkoholi mõnda aega üldse ei tarbi. Isegi kui pärast septembrit jätkatakse mõistlikus koguses alkoholi tarvitamist, on keha ja vaim kosunud ning inimesel on olemas kogemus mittejoojana.
Alop avaldab lootust, et inimesed on alkoholivabast septembrist saanud innustust ka edaspidi vähem tarbida või jätkata alkovabalt.
Kui kuu aega alkoholita olla ei suudetud, tuleks põhjuseid analüüsida ja nõu pidada spetsialistidega, alustada võiks oma perearstist. Samuti saab oma alkoholitarbimise hindamiseks teha AUDIT-testi. Testi on välja töötanud Maailma Terviseorganisatsioon.
Kampaania «Septembris ei joo» esindusnäod olid artistid Karl-Erik Taukar ja Kristel Aaslaid, kes jagasid oma kogemusi alkoholivabast kuust sotsiaalmeedia vahendusel. Alkoholi mittetarbimise tõttu säästetud raha annetas Aaslaid heategevusfondile Minu Unistuste Päev ja Taukar SOS Lastekülale. Videokokkuvõtet Kristeli ja Karl-Eriku alkoholivabast kuust saab vaadata siit.
Eesti konjunktuuriinstituudi andmetel tarvitab alkoholi 83 protsenti täiskasvanud eestimaalastest. WHO hinnangul on kuus liitrit elaniku kohta piir, millest alates tekivad olulised kahjud rahva tervisele. Eestis tarvitati 2016. aastal 8,3 liitrit absoluutset alkoholi iga elaniku kohta.