Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Nivea sattus nahahooldustoodet reklaamides rassismiskandaali

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nivea kreemid. Pilt on illustratiivne.
Nivea kreemid. Pilt on illustratiivne. Foto: AFP / Scanpix

Kui alles hiljuti süüdistati Dove’i kosmeetikatootjat rassistlikes reklaamides, siis nüüd on sotsiaalmeedias pahameeletormi kätte sarnase juhtumiga sattunud ka Nivea firma.

Nivea asus hiljuti reklaamima niisutavat kreemi, mis tagab lisaks ilusa, heleda jume, kirjutab Fox. Kummaliseks teeb aga reklaamkampaania asjaolu, et toode on suunatud naiste sihtgrupile, kes elavad Nigeerias, Ghanas, Kamerunis, Senegalis jm. Reklaamides ilutseb endine miss Nigeeria nimega Omowunmi Akinnifesi, kes väidab, et kreemi kasutamine parandab tema jumet märgatavalt.

«Vajan toodet, mis taastaks mu näonaha ja mida ma saaks usaldada. Nivea kreemi kasutades on mu nahk klaarim ja heledam, tekitades mulle noorema tunde,» ütleb naine reklaamvideos.

Foto: Nivea.com
Foto: Nivea.com Foto: Nivea

Sotsiaalmeedias levivad aga pahased postitused, milles peetakse nahka helendava kreemi reklaamimist Aafrika naistele rassistlikuks. Samuti tekitab küsimusi Dove’i tootekirjelduses esitatud väide, mille kohaselt vähendab kreem aktiivse melatoniini tootmist naharakkudes.

Dove ei ole sel teemal veel sõna võtnud, ent tänavu on tegu vähemalt teise korraga, mil ettevõtet rassismis süüdistatakse.

Tõsiasi on ka see, et nii mõnegi väljaande väitel on Aafrikas sellegipoolest nõudlus nahka helendavate toodete järele. Kaplinna Ülikoolis hiljuti läbi viidud uuringust selgus, et 75 protsenti Nigeerias elavatest naistest kasutab neid. Samuti on tooted populaarsed Ghana, Senegali ja Keenia naiste seas. Väidetavalt on nende vastu suur nõudlus isegi Ida-Aasia riikides.

Tagasi üles