Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

7 sooja soovitust, kuidas hoida südame tervist

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Panthermedia / Andriy Popov/Scanpix

Kui oled füüsiliselt aktiivne, toitud mitmekülgselt ja jälgid muid südame tervist toetavaid nõuandeid, on märksa väiksem tõenäosus, et südamehaigus sind kimbutama tuleb.

Tervislik eluviis kaitseb nii südant kui ka aitab ennetada teisi raskeid haigusi, kirjutab Harvardi ülikooli terviseblogi. Ka dr Jason Wasfy Harvardi haiglast ütleb, et positiivne südamehaiguste juures on see, et on palju asju, mida inimene ise riski vähendamiseks teha saab.

Ka Ameerika Südame Assotsiatsiooni hiljutine uuring näitab, et järgneva seitsme riskiteguri käsile võtmine võib aidata südamehaigusi ennetada isegi kuni 70 protsendi ulatuses.

Mida teha südame tervise hoidmiseks?

  • Lõpeta suitsetamine – südamehaiguse risk on väike inimesel, kes pole kordagi suitsetanud, järk-järgult hakkab vähenema isikul, kes on suitsust eemale hoidnud vähemalt aasta.
  • Veresuhkur kontrolli alla – normaalne veresuhkru tase on 3,5–5,5 mmol/l. Kui veresuhkur on pikka aega kõrge ja kehakaal suur, suureneb risk II tüüpi diabeedi tekkeks. Pidevalt kõrge veresuhkur võib tekitada tüsistusi ja veresoonte kahjustusi.
  • Kolesterool madalaks – just kõrge kolesteroolitase on üks südame-veresoonkonna haiguste põhjustajaid, kuid selle saab tervisliku toitumisega üsna lihtsasti kontrolli alla.
  • Vererõhk olgu normis – seda alandavad näiteks füüsiline aktiivsus ning vitamiinirikas toit ehk ka see näitaja on tugevalt seotud tervisliku eluviisiga.
  • Kehakaal püsigu normi piires – just ülekaal tekitab mitut eelpool nimetatud tervisehäda ja suurendab seepärast ka südamehaiguste riski. Arvuta välja kehamassiindeks, et teada, kas oled normaalkaalus.
  • Liikumine pole vähemtähtis – igapäevane kõnd ja paar tundi treenimist nädalas hoiavad ära nii mõnegi tervisehäda.
  • Toitumine korda – mistahes haiguste ja tervisehädade ennetamiseks on hea mitmekesine toidulaud, milles leidub puu- ja köögivilju, täisteratooteid, pähkleid ja seemneid, mõnel määral piima- ja lihatooteid ning kala ja vaid vähesel määral suhkrut.
Tagasi üles