Need muutused kehas annavad märku olulisest vitamiinipuudusest

Kui küüntel esinevad valged täpid, võib inimesel olla tsingipuudus.

FOTO: Panthermedia / Nils Weymann

Märke, mida keha edastab, tasub teada ja tähele panna, sest need annavad tähtsat teavet, kas peaksid muutma midagi menüüs või eluviisis.

Kui vitamiini või mõne mineraalaine puudus on kestnud juba pikemat aega, annab sellest aimu inimese välimus, kirjutab Independent. Näiteks lõhenenud ja narmendav huulte ümbrus viitab B6-vitamiini nappusele, hammaste krigistamise põhjus võib peituda B5-vitamiini puuduses ning valged täpid küüntel võivad olla tsingipuuduse märgiks.

Kui sageli kimbutavad kõhuhädad, näiteks kõhukinnisus või -lahtisus, võib üheks põhjuseks teiste seas olla magneesiumipuudus. Veritsevate igemete põhjuseks võib olla C-vitamiini puudus, E-vitamiini nappusest annavad aga märku nahaalused punnid jäsemetel ning kurgu ja rindkere sagedane valu võib muu hulgas viidata A-vitamiini defitsiidile.

Kui inimene kogeb stressi, võib keha püüda energiat ammutada suurematest varudest ning kasutab ära rohkem toitaineid. Ka töötavad stressirohkel perioodil intensiivsemalt aju, hormoonid ja immuunsüsteem. Seega võib ka stress olla üheks põhjuseks, miks tekib vitamiinidefitsiit, ent seda aetakse segamini just stressi sümptomitega.

Ka kipub stress mõjutama vöökohta, eriti just naistel võib sel ajal tõenäolisemalt sinna ladestuda rasva, millest on hiljem raske lahti saada. Nii stressirohkel perioodil kui ka muul ajal on oluline jälgida toidulauda, et sinna ei satuks liigselt töödeldud rasva- ja suhkrurikkaid toite. Neist keha midagi peale ajutise energia ei saa. Mitmekesine vitamiinirikas toit aitab aga vältida kurnatust ja stressile allumist ning ka igasugust vitamiinidefitsiiti.