Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Antibeebipillid tõstavad rinnavähiriski

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Antibeebipillid on ravimid ja nagu kõigil ravimitel, võib ka neil esineda kõrvaltoimeid. | FOTO: Panther Media / Scanpix / Brigitte Meckle

Värske uuring näitab, et hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite, sh antibeebipillide, tarbimise lõpetamise järel suureneb veidi rinnavähi tekkimise risk.

See risk kestab umbes viis aastat pärast seda, kui naine lõpetab hormonaalse rasestumisvastase vahendi kasutamise, kirjutab The Guardian. Suurenenud riskist on räägitud varemgi, kuid on loodetud, et uuemad hormonaalsed vahendid, mis vabastavad organismi ainult progesterooni, on turvalisemad.

Tegemist oli laiaulatusliku uuringuga. Selles osales 1,8 miljonit Taani naist, keda jälgiti keskmiselt 11 aastat. Taani teadlased tegid kindlaks, et see risk oli kõrgem neil naistel, kes tarbisid antibeebipille või teisi hormonaalseid rasestumisvastaseid vahendeid kauem. Samuti oli risk suurem vanematel naistel. Enamik rinnavähi juhtudes esinesid naistel, kes olid vanemad kui 40 eluaastat.

Professor David Hunter tõdes, et uuringutulemused tuleb seada konteksti. Tarbimisega kaasnevat veidi kõrgemat rinnavähiriski tuleb kõrvutada lisaks rasedusest hoidumisele ka langenud munasarja-, endomeetriumi- ja kolorektaalvähi riskiga hilisemas elus.

Samas rõhutas ta, et tuleks investeerida turvalisematesse hormonaalsetesse vahenditesse. Hunteri sõnul oli 80ndatel ja 90ndatel lootust, et selle probleemiga tegeldakse, kuid selle riski vähendamise tegevused on seiskunud.

Uuring avaldati ajakirjas The New England Journal of Medicine.

Hormonaalmeetodid:

  • kombineeritud rasestumisvastased pillid;
  • rasestumisvastane plaaster;
  • tuperõngas;
  • progestiinipillid;
  • progestiinisüstid;
  • implantaat.

Allikas: meelespea.net

Tagasi üles