Peavalu võib tulla hormonaalsetest muutustest

Peavalu muudab tegutsemise keerulisemaks.

FOTO: Panther Media / Scanpix / Erik Reis

Ida-Tallinna keskhaigla neuroloogi dr Toomas Toomsoo sõnul võivad hormonaalsed muutused ning nendest tingitud vaevused põhjustada naistel igakuiseid peavalusid, kuid õige raviga on sellisest peavalust võimalik ruttu pääseda.

Günekoloog Ele Tammemäe julgustab naisi günekoloogi külastades ka peavalust rääkima, kirjutab kliinik.ee. «Kuigi Eestis sellekohast statistikat, kui paljud naised hormonaalsetest muutustest tingitud peavalude käes kannatavad, pole, püüan patsiendi kaebuse korral leida üles peavalu põhjuse ning kompenseerida õige raviga vajakajäämise,» rääkis ta.

Vahel tekivad peavalud hormonaalsest kombineeritud kontratseptsioonist, siis tasub kas preparaati vahetada, doosi muuta või hoopis muud kontratseptsiooni kasutada, tõdes  Tammemäe. Mõnel naisel hakkab pea enne menstruatsiooni valutama füsioloogiliselt tekkivast östrogeenide taseme langusest, siis aitab sellel perioodil kasutatav hormoonravi.

«Kindlasti on esmane võtta naiselt põhjalik anamnees, uurida, millal peavalu tavaliselt tekib. Lisaks uurin, kas peavalul võib ehk olla seos menstruaaltsükliga, milliseid rasestumisvastaseid vahendeid naine kasutab ning alles seejärel on võimalik hakata valima konkreetsele naisele võimalikku sobivat lahendust,» selgitas ta.

Populaarne

Tagasi üles