Värskest uuringust selgub, et nahavähki põdenud Tawny Willoughby kolme aasta eest postitatud selfi pani rekordiliselt palju inimesi guugeldama nahavähki, tõstes nii inimeste teadlikkust sellest haigusest.
Selfi, mis aitas päästa elusid
Willoughby oli pildi postitamise ajal 27-aastane, kirjutab Independent. Pildil oli näha tema armide ja kärnadega kaetud nägu. «Selline näeb välja nahavähi ravimine,» kirjutas naine pildi juurde.
Sellest ajast saati on seda postitust jagatud enam kui 105 000 korda. See tavainimese postitus tingis meediakajastuse, mis on tavaliselt iseloomulik kuulsate inimeste terviselugudele.
«Kui keegi vajab motivatiooni solaariumisse või päikese kätte mitte minekuks, siis siin see on,» kirjutas naine oma postituses. Ta käis kooli ajal kuni neli korda nädalas solaariumis ja sai nahavähi diagnoosi 21-aastaselt.
Willoughbyl ei olnud surmaga lõppeda võiv melanoom, vaid basaalrakuline kartsinoom. Naine selgitas, et nahavähk ei pruugi alati avalduda ebakorrapäraste sünnimärkidena, vaid võib ka tekitada põdejale hoopis häirivaid näoarme.
Naise postitatud pildi järel otsiti Google'ist nahavähki ühe nädala jooksul 229 000 korda, selgus uuringust. Teadustöö ühe autori, rahvatervise uurija John Ayers loodab, et tänu sellele uuringule hakkavad rahvatervise eksperdid sotsiaalmeediat aktiivsemalt kasutama. Teadustöös leiti, et sellised postitused aitavad tõsta inimeste teadlikkust haigusest, pöörata rohkem tähelepanu ennetusele ja päästa nii inimeste elusid.
Uuring avaldati ajakirjas Preventive Medicine.