Uuring: paarisuhtes piisab ka sellest, et üks partner end vormi ajab

Head toitumisharjumused on nakkavad.

FOTO: Arne Trautmann/PantherMedia / Arne Trautmann

Paaridega tehtud uuringust tuli välja, et kaalu kaotas ka paariline, kes ei teinud selleks otseselt midagi. 

Ajakirjas Obesity avaldatud uuringus selgus, et kui üks partneritest pühendub kaalu langetamisele, saab ka teise paarilise tervis sellest kasu. Uuring leidis samuti, et paaride kaalukaotuse tempo oli omavahel seotud, vahendab NDTV.

Uuringu jaoks jälgiti 130 paari kaalukaotust kuue kuu jooksul. Selgus, et ka kolmandik partneritest, kes ei osalenud aktiivselt kaalukaotamise protsessis kaotasid uuringu ajal kolm protsenti oma kehakaalust. Kolme protsenti kehakaalust loeti mõõdetavaks tervisekasuks.

Kui üks partner kaotas püsiva tempoga kaalu, mõjutas see ka tema partnerit. Samal ajal toimis ka vastupidine efekt – kui üks paariline maadles edutult liigse kehakaaluga, oli ka teisel raske kaalu kaotada. See, kuidas muudame oma treening- ja söömisharjumusi, mõjub teistele nii positiivsel kui negatiivsel moel.

Loomulikud viisid, kuidas kaotada ilma trenni tegemiseta kaalu

Söö süsivesikuid 

Kaalulangetamine ei tähenda süsivesikutest loobumist. Tegelikult on nende söömine hoopis oluline, sest vastasel juhul võivad kaotatud kilod kergesti tagasi tulla, sest sööd näljast rohkem kui peaks.

Lisa kiudaineid

Värsked puuviljad, rohelised lehtköögiviljad, täistera ja taimsed valgud on selleks parimad. Kiudainerikast toitu seedib keha kauem, mistõttu püsib kõht kauem täis.

Söö rohkem puuvilju

Värsked puuviljad, õunad, pirnid ja marjad võivad kaalulangetuseni viia tänu neis sisalduvatele kasulikele flavanoididele.

Hinda hommikusööki

Kaalukaotus ei sõltu ainult sellest, mida sööd, vaid ka oskusest jaotada kilokalorid päeva peale laiali. Hommikusöök sillutab teed ülejäänud päevale, seetõttu peaks see sisaldama kõiki vajalikke toidugruppe. 

Tagasi üles