7 märki, et sööd liiga palju magusat

Kommid.

FOTO: Ivanna Grigorova/PantherMedia / Ivanna Grigorova

Rohkelt maiustusi ei soovita oma menüüsse kaasata ükski arst, olgugi et need maitsevad nii hästi. Põhjus on selles, et liigne maiustamine hakkab mõjuma kehakaalule kui ka enesetundele.

Self.com avaldab, millised on keha poolt saadetavad ohumärgid, et peaksid maiustamisega piiri pidama.

Sul on pidevalt magusaisu. Mida rohkem magusat tarbid, seda suurem on selle järele ka isu ning nii tekibki nõiaring, millest väljumine nõuab väga suurt tahtejõudu. Asi pole vaid selles, et maitsemeeled on magusaga harjunud. Lisaks annad magusat süües oma kehale kiire energialaksu, mis mõjub nagu narkootikum – juba väga varsti tekib selle järele uus tahtmine.

Tunned end terve päev loiuna. Kui maiustamine on veresuhkrut järsult tõstnud, siis selle tunde järel tuleb ka vältimatu langus. Kui veresuhkur on stabiilne ning energiat piisavalt, ei teki ka suurt (magusa)isu. Kui süüa aga liialt magusat, tuleb veresuhkru ning energiataseme tõuse ja langusi ette päeva jooksul päris palju - see tekitab ka loiu enesetunde. Magusa arvelt sööd ilmselt ka vähem valke ja kiudained, ent needki on energia saamiseks vajalikud.

Oled tujukam kui tavaliselt. Jätkuks eelmisele punktile mõjutab veresuhkru kõikumine ka tujusid. Kui veresuhkur langeb madalale, muutud närviliseks ja näljaseks, ent šokolaad seda kauaks ei leevenda. Selle söömise järgselt tekib isu õige pea uuesti ning energiat sellest samuti ei saa, et tuju ning töövõime paraneks.

Muutud uimaseks ja hajameelseks. Tihti võib see juhtuda pärast lõuna söömist ning siin on põhjus samuti selles, et veresuhkur pole stabiilne, vaid hüppab üles-alla. Kehv kontroll veresuhkru taseme üle tekitab riski kognitiivsete kahjustuste tekkeks.

Maitsemeel muutub. Sööd väga suhkrurikast šokolaadi, ent pikapeale ei tundugi see enam nii magus? Nii nagu keha harjub ära sagedase maiustamisega, harjuvad ka maitsemeeled. Nii võid hakata vajama aina suuremat või veelgi magusamat kogust, et sellega oma isud rahuldada.

Näonaha seisund ei parane. Mõned inimesed on suhkrule üsna tundlikud ning see väljendub nende punnilises näonahas. Ühekordne maiustamine võib jääda näkku peegelduma lausa mitmeks päevaks. Kui näonahaga on probleeme, peaksid maiustused olema esimesed, mida menüüst välja jätta ning seejärel analüüsida, kuidas see nahale mõjub.

Võtad kaalus juurde. Liigne maiustamine tähendab liigseid kaloreid, ent  täiskõhutunnet see ei anna. Kui sööme magusat, vabaneb kõhunäärmes insuliin, mis kannab seda kehas laiali ja annab võimaluse energiatootmiseks. Kui suhkruga aga liialdada, saab keha signaali, et insuliini on vaja toota aina rohkem. See tähendab, et ühel hetkel ei saa keha enam insuliini (ega suhkru) kasutamisega hakkama ning see võib tipneda rasvumisega, kuna insuliiniresistentsusel on märkimisväärne roll kaalutõusus ja diabeedi tekkel.

Tagasi üles