Neli põhjust, miks oma toidunimekirja lisada bulgur

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Bulgur on väärtuslik süsivesikute allikas.

FOTO: Charlotte Lake / PantherMedia / Charlotte Lake

Indias ja  Lähis-Idas tuntud teravili, bulgur, on tänu oma kasulikele omadustele leidnud pooldajaid ka nii taimetoitlaste kui tervisesportlaste seas

Bulgur on kuuma auruga töödeldud, seejärel kuivatatud ja lõpuks purustatud täisteranisu. Äärmiselt mitmekülgne koostisosa võib olla maitsev riisi asendaja neile, kes tahavad täisväärtuslikumalt toituda, vahendab NDTV Food

Burlgurit võib kasutada näiteks köögiviljavokis või pudrulaadse hommikusöögina, koos piima või vee ja marjade ja pähklitega. Bulguris on palju kiudaineid, valku ja B-vitamiine. Teravili on suurepärane ka neile, kes tahavad kaalu kaotada.

1. Vähe kilokaloreid

Bulgur on kasulik toit, kus on äärmiselt vähe kilokaloreid, see panustab kaalukaotusesse ja tervisliku kehakaalu hoidmisesse.

2. Kõrge täistera sisaldusega

Üks tuntumaid bulguri omadusi on selle kõrge kiudainete sisaldus. 100 grammis bulguris on 18 grammi kiudaineid. Need kindlustavad soolestiku korrapärase töö ja aitavad seedimist. Lisaks sellele hoiavad kiudained kõhtu kauem täis, sest seeduvad aeglaselt. Keskmine portsjon bulgurit hommikusöögiks peaks kõhu kuni lõunani täis hoidma.

3. Madal glükeemiline indeks

Glükeemiline indeks kirjeldab, kuidas süsivesikuid sisaldavad toidud mõjutavad veresuhkru taset. See suhtarv näitab süsivesikute imendumise kiirust seedetraktist ning sellele järgnevat veresuhkru tõusu. Kausitäiel bulguril on väga madal glükeemiline indeks. Bulgur imendub aeglaselt ning tänu sellele vabanevad süsivesikud sealt aeglaselt .

4. Palju valku

Bulgur on kasulik valguallikas. Valk seedib samuti aeglaselt, vähendab näljasööste, elavdab ainevahetust ja aktiveerib kaalu reguleerivad hormoonid.

Tagasi üles