Viis toiduainet, mis aitavad päikesepõletust eemale hoida

Abiks on näiteks maasikad.

FOTO: Panther Media/Scanpix/Wavebreakmedia ltd

Kuigi päikese abil saab inimene D-vitamiini, võib liiga pikalt päikese käes olles naha ära põletada. Toitumisnõustaja Frida Harju-Westman annab Daily Expressis nõu, millised toidud aitavad ennetada päikesepõletuse tekkimist või seda leevendada. 

Samas ei tohiks unustada, et kindla kaitse päikesepõletuse eest annavad siiski vaid päikesekreem, kehakatted või päikesest hoidumine. Õigete toitude söömine on pigem toetav tegevus, see ei kaitse näiteks mitu tundi päikese käes olnud inimese nahka. 

Roheline tee

Hommikuid tasub toitumisnõustaja sõnul alustada rohelise tee või matcha'ga. Suvel võib juua teed ka külmalt. Roheline tee sisaldab antioksüdante, mis aitavad võidelda vabade radikaalide ja põletike vastu. Samas sisaldab roheline tee ka kofeiini ja võib seetõttu vett kehast välja viia. Seega ei tasu seda kuuma ilmaga üle kahe-kolme tassi päevas juua. Suuremale teesõbral tasub aga juua rooibose  teed, kuna seal leidub samuti häid antioksüdante, kuid pole kofeiini.

Porgandid

Neis sisalduvat beetakaroteeni, millest keha toodab A-vitamiini, on seostatud väiksema päikesepõletusega. Harju-Westman soovitab süüa paar porgandit päevas. Need võib lõigata viiludeks ja süüa koos avokaadost tehtud dipikastme guacamole'ga. See sisaldab oomega-3-rasvhappeid, mis tulevad samuti päikesepõletuse vältimisel kasuks.

Kartulid

Neis leiduv tärklis aitab vähendada päikesepõletuse tekitatud kahju, ütles toitumisnõustaja Frida Harju-Westman. Tema sõnul on tervislikum valida toiduks maguskartulid, sest nagu ka porgandites, leidub neis nahka kaitsvat beetakaroteeni ja C-vitamiini.

Marjad 

Toitumisnõustaja soovitab süüa sooja ilmaga rohkelt C-vitamiini sisaldavaid marju, näiteks maasikaid või põldmarju, sest need aitavad ära hoida päikesepõletust. Näiteks 100 grammi maasikaid annab kehale üheks päevaks piisava C-vitamiini koguse.

Tomatid

Toitumisnõustaja sõnul on tomatid ühed kõige paremad toidud päikesepõletuse vältimisel, sest neis on palju antioksüdante, mis aitavad kaitsta nahka UV-kiirguse eest. Ka C-vitamiin ja lükopeen, mida tomatid sisaldavad, aitavad hoida eemale vabu radikaale ja hoida naha niisutatud. Harju-Westman lisas, et küpsetatud tomatites on isegi rohkem lükopeeni kui värsketes.

Tagasi üles