Eilses Eesti Päevalehes ilmunud Eesti perearstide seltsi juhi Le Vallikivi väide, et terviseamet ei menetle arstide tehtud kaebusi, ei vasta ameti hinnangul tõele.
Terviseameti vastulause: meile saavad esitada kaebusi nii patsiendid kui arstid
Terviseamet selgitab mistahes kaebuse puhul välja juhtumi asjaolud ning alustab vajadusel riiklikku järelevalvemenetlust, küsides vajadusel sisulist hinnangut tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjonilt, edastas ameti kommunikatsiooniosakond.
«Siinkohal tahan rõhutada, et eriti tõsiselt suhtume just sellesse informatsiooni, mis tuleb tervishoiutöötajatelt,» ütles terviseameti peadirektor Merike Jürilo. Tema sõnul tuleb enamik kaebusi arstide töö kohta ametile tõepoolest patsientidelt, kuid siin pole küsimus terviseameti tahtes. «Möönab ju Vallikivi isegi, et Eesti on väike ja üksteise peale kaebusi esitada ei soovita.»
Jürilo nõustub sellega, et Eestis ei ole senini riigiülest süsteemi, milles registreerida tervishoius tehtud vigu ja tüsistusi ehk n.ö. ohujuhtumeid, samuti pärsib ravivigadest teatamist hirm süülise vastutuse ees.
«Samas on teenuseosutajatel kohustus tagada ravikvaliteet ja patsiendiohutus ning enamik raviasutusi analüüsib tehtud vigu ja teeb sellest oma järeldused, samuti on riiklikul tasandil algatatud patsiendikindlustuse käivitamise arutelud. Ohujuhtumitest teavitamise eesmärk pole algatada karistusaktsioone, vaid see on oluline osa kvaliteedi teadlikust arendamisest,» ütles Jürilo.
Ka täna kehtiva regulatsiooni kohaselt peab tervishoiuteenuse osutaja teenuse kvaliteedi hindamiseks ning riskide vähendamiseks taotlema arstiabi kvaliteedi ekspertkomisjonilt hinnangut vaidlust tekitanud tervishoiuteenuse osutamise juhtumile.