Lahkarvamus: kas reklaam paneb rohkem jooma või mitte

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Alkoholitootjate toel tegutsev üleilmne organisatsioon Rahvusvaheline Alkoholipoliitikate Keskus kutsus täna Tallinnas ühise laua taha tootjad, reklaamiinimesed ja terviseedendajad. Esimene kohtumisel tekkinud lahkheli puudutas küsimust, kas alkoholi reklaam suurendab alkoholi tarvitamist või mitte.

Seminaril esimesena sõna võtnud tšehh David Binar alkoholipoliitikate keskusest tõi välja asjaolu, et reklaami mõju liigsele alkoholitarvitamisele pole teaduslikult tõestatud. Järgmisena sai sõna siinse sotsiaalministeeriumi rahvatervise osakonna peaspetsialist Triinu Täht, kes rõhutas just vastupidist. Et reklaam mõjutab alkoholi tarvitamist, on tema sõnul sama kindlalt tõestatud kui seegi, et hind on üks oluline faktor, mis vähendab/tõstab alkoholi tarvitamist.

Binar tõi oma seisukoha kaitseks välja näited uuringutest, milles on uuritud alkoholi tarvitamist riikides, kus kange kraami reklaam on rangelt piiratud või keelatud ning riikides, kus see on väga liberaalne. Need uuringud pole kinnitanud, et reklaami piiramine vähendaks tarvitamist.

Täht väitis vastu, et kuna reklaam pole ainuke faktor, mis mõjutab alkoholi tarvitamise ulatust, on nendest riikides alkoholi tarvitamine suurem või väiksem mõne muu asjaolu tõttu.

Eesti eksperdi toetuseks tegi oma märkuse ka Tervise Arengu Instituudi juht Maris Jesse. Ta lubas antud teema pikemalt arutlusele võtta sügisel instituudi algatusel peetaval alkoholiteemalisel seminaril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles