Ravimiamet vaatas läbi kõik juunikuus avalikustatud ravimite telereklaamid ja jõudis järeldusele, et ükski neist ei vastanud täielikult ravimireklaamidele kehtestatud nõuetele.
Amet: ravimite telereklaamidest ei vastanud juunis ükski nõuetele
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kokku vaatasid ametnikud läbi 22 reklaamklippi, mis jooksid telekanalites Kanal 2, TV3 ja Pervõi Baltiiski Kanal. Kümme kontrollitud reklaamidest olid eestikeelsed, tosin venekeelsed.
Peamiste eksimustena tõi amet välja järgmised punktid:
- reklaamides omistati ravimitele toimeid, mis polnud kooskõlas ravimite omaduste kokkuvõttes esitatud andmetega;
- reklaam suunas ravimit kasutama mitte mõistlikul viisil või ei sisaldanud piisavalt infot selle ohutuks kasutamiseks;
- kohustuslik hoiatustekst esitati liialt kiiresti – nõuete järgi peaks tekst olema etteloetud tavalise kõne kiirusega.
Amet keelas selliste reklaamide näitamise ja tegi firmadele ettekirjutused. Ettekirjutused said Novartis Finland Oy (Lamisili, Venorutoni, Voltaren Emulgeli reklaamide eest), A. Menarini Industrie Farmaceutiche Riunite s.r.l. (Lioton 1000 reklaami eest), Berlin-Chemie AG (Espumisani ja Mezymi reklaamide eest), McNeil AB (Microlaxi reklaami eest) ja Nycomed SEFA AS (Hjertemagnyli klipi eest).
Amet märkis ka, et nad jätkavad telereklaamide kontrollimist seni, kuni nende kvaliteet paraneb.