Kuidas leevendada liighigistamist?

Liighigistamine võib olla tüütu probleem, mis tekitab halba lõhna ja rikub riided ära.

FOTO: Andriy Popov / PantherMedia / Andriy Popov

Liighigistamine võib olla tüütu probleem, mis tekitab halba lõhna ja rikub riided. Liighigistamist võib aga leevendada.

Iga inimene higistab, see on küll tüütu, kuid vajalik. Higi viib kehast välja mürke ning aitab keha maha jahutada. Ligi kolm protsenti rahvastikust kannatab aga liighigistamise all. Liighigistamine võib olla nii tõsine, et hakkab segama igapäevatoimetusi. 

Portaal WebMD jagab nippe, kuidas liighigistamist vähendada.

  1. Tarbi vähem vürtsikat toitu ja kofeiini. Kui süüa tihti vürtsikaid toite nagu karrikastmed ning juua palju kofeiinirikkaid jooke, võib see tekitada higistamist, eriti peas ja näos. Sama mõju on ka alkoholil. Kui sul on probleeme liighigistamisega, siis hea viis selle leevendamiseks on pidada toitumispäevikut. Sinna saad kirjutada, mida sa päeva jooksul sõid ja jõid ning kui palju sa higistasid.
  2. Käi pesemas. Pese ennast iga päev ja kasuta antibakteriaalset seepi, et vähendada bakterite teket. Kui bakterid puutuvad kokku higiga, tekitabki see halva lõhna. Peale pesemist peab ennast ära kuivatama ning kasutama deodoranti. Bakterid paljunevad just niiskes keskkonnas ning seetõttu ongi oluline ennast korralikult ära kuivatada.
  3. Hoia öised higistamised kontrolli all. Naistel, kellel on menopaus või ja inimesed, kes kannatavad öise higistamise all on soovitatav juua jahedata vett ning kasutada keha jahutamiseks jahedaid märgi rätikud.
  4. Vali õige riietus. Võimalusel on hea kanda riideid, mis on puuvillased ja ei ole ümber keha. Nii saab õhk läbi käia ning keha maha jahtuda. Kasulik oleks kaasas kanda ka varusärki, mida vajadusel vahetada saab. Tumedate ja erinevate mustritega riietelt on vähem higistamise jälgi märgata.
  5. Maanda stressi. Stressis ja pingelistes olukordades olek soodustab higistamist. Jooga, meditatsioon ja sügav hingamine aitavad rahuneda ja higistamist vähendada.
  6. Leia õige deodorant. Antipersperandid, milles leidub alumiiniumi aitavad higistamist kontrolli all hoida. Kõige parem on seda kasutada enne magamaminekut, ning uuesti, kui üles ärkate. Tavalised deodorandid aitavad ära hoida higilõhna teket, aga need ei leevenda higistamist.
  7. Hoolitse jalgade eest. Kui jalad higistavad palju, siis on parem kanda sokke kui sukkpükse. Sokid peaksid olem puuvillased, kuna see materjal laseb jalgadel paremini hingata. Jalanõud peaksid olema kuivad kui need jalaga paned. Hea oleks kingade sisse panna sisetallad, mis higi endasse imavad. Kui võimalik, ära kanna samu kingi kaks päeva järjest. Antipersperante saab kasutada ka jalalabadel, et vähendada higistamist.
  8. Madalad temperatuurid. Kui kodus on jahedamad temperatuurid, siis see aitab higistamist leevendada. Võimalusel hoia aknad lahti ja tuuluta tuba nii palju kui võimalik.
  9. Tervislik eluviis. Suitsetamine, ülekaalulisus ja alkoholi tarbimine suurendavad higistamist. Füüsiline aktiivsus, normaalkaalus püsimine, suitsetamisest loobumine ja väheses koguses alkoholi tarbimine mitte ainult ei mõju liighigistamisele leevendavalt, vaid vähendab ka riske haigestuda mitmetesse erinevatesse haigustesse.
  10. Kaitske oma nahka ja riided. Märg nahk võib tekitada põletikke. Kui liighigistamine on probleem, siis taskuks kasutada higistamisevastaseid padjakesi kaenla all. Need padjakesed imavad higi endasse ning hoiavad naha ja riided kuivad. Kuiv nahk ja riided aitavad vähendada bakterite ja higilõhna teket.
  11. Mine arstile. Kui higistamine hakkab segama igapäevategevusi ning antipersperandid ja tervislik elusviis ei aita, siis tasuks  pöörduda arstile. Tema oskab soovitada õiget ravi. Liighigistamist aitab näiteks ravida botoxi süstidega või ravimitega.

Loe ka neid

Tagasi üles