Sisuturundus

Silmavitamiinid aitavad turgutada nii väsinud kui haigusnähtudega silmi

E-post prindi artikkel saada vihje

FOTO: Apotheka

Terved silmad on väärtus, mida on raske ülehinnata. Seetõttu tuleb ajal, mil veedame tunde ja tunde ekraanide ees, oma silmade heaolusse ka tõsiselt suhtuda.   

Apteegist küsitakse silmavitamiine järjest enam pinges ja väsinud silmadele, kuid samuti suunavad silmaarstid inimese apteeki ka tõsisemate murede korral – näiteks kui silma põhjas on juba toimunud muutusi või on probleeme silmanärviga.  „Tõepoolest, sagedamini satuvad apteeki silmavitamiinide kohta uurima inimesed, kes on juba varem silmaarstiga nõu pidanud,“ rääkis Apotheka apteeker Merle Niglas. „Silmaarstid on järjest rohkem ka ise hakanud vitamiine soovitama,“ lisas ta.

Suvel kahjustab silma kõige enam ere päike. „Seetõttu on kõige tähtsam kanda kvaliteetseid päikeseprille, päikesekiirgus on peamine silma põhja kahjustav faktor,“ rääkis Niglas. „Aga olenemata aastaajast on teine tõsine probleem meie igapäevane elu, kus vaatame liiga palju ja pidevalt erinevaid ekraane, mis hoiab silma pidevalt pinges ega lase lõõgastuda,“ tõdes ta. Arvutiga töötamise, televiisori vaatamise ja telefonist lugemisega ei kaasne vaid väsinud silm, vaid ka kuiv silm, mistõttu niisutamine on tõsisematest probleemidest hoidumiseks hädavajalik. Vitamiinidest soovitab apteeker näiteks AugenPlus kapsleid, mis on mõeldud just neile, kes peavad oma igapäevatöö tõttu silmi päevast päeva koormama.

Kõik silmavitamiinid sisaldavad luteiini, zeaksantiini, tsinki, seleeni ja E- ja C-vitamiini. Eriti olulised on luteiin ja zeaksantiin, mis toimivad looduslike päikeseprillidena, kaitstes silma kahjuliku ultraviolettkiirguse eest ja aeglustades kollatähni kärbumist. Samuti aitavad nad säilitada head nägemist, eeskätt hämaras. Luteiini sisaldus on mõnevõrra suurem näiteks Ocutein Brillant kapslites (25 mg), aga ka Lutein Plus ning Ocutein Retin luteiinikapslites (20 mg).  

Viimaste aastate trendina sisaldavad uuemad vitamiinid oomega-3 rasvahappeid, mis aitavad eeskätt kaitsta silma võrkkesta. „Multivitamiine valides on alati kasulik lähtuda sellest, millises vitamiinis on vähem komponente, aga kogused on suuremad. Oomega-3 headus ei piirdu silmadega, vaid on hea kogu organismile,“ sõnas Niglas. Oomega-3 rasvhappeid sisaldavad näiteks Blue Berry Omega-3 ja Ocutein Forte kapslid.

Samuti on teada mustika hea mõju silmadele, sageli küsivad kliendid apteegist just neid preparaate, kus sees ka mustikaekstrakt. Populaarsemad on Blue Berry ja Mustika Forte ning Tervisepüramiid Visiogen tabletid

Silmavitamiinid on üldjuhul suu kaudu omastatavad ehk kapslid või tabletid. „Silmatilk mõjutab vaid konkreetset piirkonda, millega ta reaalselt kokku puutub. Aga suu kaudu manustatav tablett või kapsel mõjub kogu kehale,“ selgitas apteeker. Lisaks on vitamiine olemas pulbri kujul, näiteks Ocuvite Max, mida võib lihtsat pulbrina või siis vähese veega alla neelata.

Silmavitamiine tuleb võtta paar korda aastas kahe-kolme kuu jooksul. Üleöö efekt kindlasti ei avaldu. Kui inimene tarvitab väga mitmeid erinevaid vitamiine, on mõistlik enne uue lisandumist kogused apteekriga koos üle vaadata. „Üldiselt ei võta keegi nii palju vitamiine, et koostoime toksilise reaktsiooni annaks, kuid kindluse mõttes tasub veenduda, et annused on sobilikud,“ sõnas ta. Ravimitega silmavitamiin koostoimet ei tekita.

Organism on tervik ja seetõttu tuleb ka silmade heaks samuti palju liikuda ja mitmekesiselt toituda. Suvel on selleks ka suurepärased võimalused – lähiümbruse terviserajad ja kodumaised värsked juur- ja puuviljad.

    Tagasi üles