Haridusteadlane: naiivne on arvata, et laps nutiseadmega mängides areneb

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Laps võiks nutiseadmega mängida nii, et vanem on kõrval ja arutleb temaga seal toimuva üle.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Nii Eesti kui ka maailma trende vaadates võib öelda, et lapsed puutuvad nutiseadmetega kokku juba enne esimest eluaastat. Hiljuti 0–3-aastaste eesti laste vanemate seas tehtud uuring näitas, et pooled lapsevanemad annavad nutivahendi kätte juba beebile, ülejäänud püüavad last aga võimalikult kaua sellest eemal hoida, rääkis haridusteadlane Kristi Vinter-Nemvalts.

Ekraanide mõju lastele on uuritud juba televisiooni ajast ja nüüd ka puutetundlike ekraanide puhul. «Alla 2,5-aastasel lapsel on väga väike suutlikkus midagi ekraanilt õppida. Kui pakume talle ekraani, siis tegelikult ei arenda last see, mida ta seal üksi teeb, vaid ikkagi täiskasvanu seletused seal kõrval,» nentis Vinter-Nemvalts. Vanemate arusaam on aga pigem, et rakendusest üksi piisab. «Arvatakse, et need on nii nutikalt kokku pandud, et laps areneb koos nutivahendiga ning vanem saab samal ajal midagi muud teha. Kahjuks on see naiivne lootus, et laps õpib ekraanilt midagi uut, kui tal päriselu kogemused nende asjadega puuduvad,» nentis haridusteadlane.

Populaarne

Tagasi üles