Päevatoimetaja:
Marilin Vikat

Haridusteadlane: naiivne on arvata, et laps nutiseadmega mängides areneb (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Laps võiks nutiseadmega mängida nii, et vanem on kõrval ja arutleb temaga seal toimuva üle.
Laps võiks nutiseadmega mängida nii, et vanem on kõrval ja arutleb temaga seal toimuva üle. Foto: PantherMedia/Scanpix

Nii Eesti kui ka maailma trende vaadates võib öelda, et lapsed puutuvad nutiseadmetega kokku juba enne esimest eluaastat. Hiljuti 0–3-aastaste eesti laste vanemate seas tehtud uuring näitas, et pooled lapsevanemad annavad nutivahendi kätte juba beebile, ülejäänud püüavad last aga võimalikult kaua sellest eemal hoida, rääkis haridusteadlane Kristi Vinter-Nemvalts.

Ekraanide mõju lastele on uuritud juba televisiooni ajast ja nüüd ka puutetundlike ekraanide puhul. «Alla 2,5-aastasel lapsel on väga väike suutlikkus midagi ekraanilt õppida. Kui pakume talle ekraani, siis tegelikult ei arenda last see, mida ta seal üksi teeb, vaid ikkagi täiskasvanu seletused seal kõrval,» nentis Vinter-Nemvalts. Vanemate arusaam on aga pigem, et rakendusest üksi piisab. «Arvatakse, et need on nii nutikalt kokku pandud, et laps areneb koos nutivahendiga ning vanem saab samal ajal midagi muud teha. Kahjuks on see naiivne lootus, et laps õpib ekraanilt midagi uut, kui tal päriselu kogemused nende asjadega puuduvad,» nentis haridusteadlane.

Tagasi üles