Linnamõisa Perearstikeskuse ja Minudoc.ee pereõde Lilli Gross selgitab, miks on tervisehäda ilmnemise puhul kõige olulisem pöörduda esmalt pereõe poole.
Pereõde teeb puust ja punaseks: millal ja kuidas pereõe poole pöörduda
Inimesi tuleb julgustada, et nad küsiksid nõu. Pereõel on siinkohal oluline roll, kuna just tema on nõu küsijale esmane kontakt. Pereõe käest saab esimesed nõuanded ja koos pannakse paika juba edasine tegutsemisplaan vastavalt pöördunud patsiendi kaebustele.
Paljud probleemid on selliseid, mis ei eelda arsti juurde kohest kohale tulekut, vaid piisab telefoni teel ühenduse võtmisest. Ainult selle juures on oluline julgus seda teha.
Perearstikeskuses alati toonitame, et ükskõik mis juhtub, on oluline helistada, mitte kohe kohale tulla. Selle põhjuseks ei ole ainult süsteemi efektiivsuse tagamine, vaid ka eesmärk hoida patsiendid igal võimalikul juhul terved.
Toon selleks väga lihtsa näite. Ema tuleb väikelapsega keskusesse teavitamata kohale sellel põhjusel, et lapsel on nahk kare, kuid ukse taga võib olla ootamas mitu ägeda viirusega haiget... Niiviisi võib terve laps samuti nakatuda.
Sellise olukorra vältimiseks piisav vaid helistamisest, et anda esmased nõuanded, mida ema tegema peaks. Kui on vaja kohale tulla, siis vastuvõtuaeg ka leitakse.
Unustada ei tohi, et samasugune situatsioon võib juhtuda ka vastupidi. Ema tuleb kohale haige lapsega ja ukse taga on ootamas täiesti terved inimesed.
Pereõe poole saab pöörduda kõigi probleemidega, mis muret valmistavad. Laste emad võivad nõu küsida nii laste toitumise, magamise kui ka seedimise teemadel. Ükskõik, kui suur või väike see probleem ka ei tundu.
Kui mure tekib töövälisel ajal on võimalik nõu saada ka nõuande telefonilt ja internetiplatvormidelt, kust on võimalik läbi video saada esmased soovitused, mis aitavad olukorda leevendada.