5 vitamiini, mis aitavad vabaneda kõhukinnisusest

Vitamiinide võtmisest on kasu siis, kui sul on nende vaegus - see võib viia paljude tervisehädadeni. Kui sul on vitamiini veres juba piisavalt, siis tarbitava koguse suurendamisest enam lisanduvat kasu ei tõuse.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Kuula artiklit

Kui käid harvem kui kolm korda nädalas soolt kergendamas, on sul tõenäoliselt kõhukinnisus.

Peaksid sööma kiudainerikkaid toitusid ja jooma rohkem vett, mille puudus on kõige tõenäolisemalt kõhuhäda põhjustaja. Selle taga võib olla aga ka vitamiinipuudus. Järgnevad vitamiinid võivad aidata kõhukinnisust leevendada, kirjutab Healthline.

C-vitamiin

C-vitamiin aitab tõmmata soolestikku vett, mis muudab väljaheited pehmemaks. Ära aga C-vitamiiniga üle pinguta – see on küll veeslahustuv, aga liigses koguses võib põhjustada kõhulahtisust, iiveldust ja kõhukrampe. Päevane maksimaalne C-vitamiini tarbitav kogus täiskasvanutel ei tohiks ületada 2000 milligrammi, lastel ja noortel jääb see 400-1800 milligrammi vahele. Soovitatav kogus on isegi madalam.

B5-vitamiin

B5-vitamiin võib stimuleerida lihaste kokkutõmbumist seedesüsteemis, mis aitab väljaheitel selles edasi liikuda. Soovitatav päevane kogus on täiskasvanute puhul 5 milligrammi päevas, rasedad võivad tarvitada 6 ja rinnaga toitvad naised 7 milligrammi päevas. Alaealised peaksid vastavalt vanusele saama 1,5-5 milligrammi. Tavaliselt ei ole B5-vitamiini vaja aga eraldi juurde võtta, sest seda sisaldab enamik toite.

Foolhape

Foolhapet tuntakse ka B9-vitamiinina ning see aitab kõhukinnisust leevendada, tootes seedimiseks vajalikke happeid. Foolhapperikkad toidud on näiteks lehtköögiviljad, oad ja läätsed.

B12-vitamiin

Selle puudus põhjustab kõhukinnisust. Kui su veres on selle tase madal, pakub abi selle ammutamine maksast, lõhest, tuunikalast või toidulisanditest.

B1-vitamiin

Kui B1-vitamiini tase veres on madal, aeglustub seedimine ja see võib viia kõhukinnisuseni.

Populaarne

Tagasi üles