«Põrsas Peppat» ja «Käpapatrulli» (Paw Patrol) nimetatakse uuringus kõige hullemateks multifilmideks, sest nende pilte ja nimesid kandvad toidukaubad on väga ebatervislikud.
«Põrsas Peppa» tegelaskujusid süüdistatakse lastele kahjuliku toidu reklaamimises
Londoni Queen Mary Ülikooli teadlased võtsid luubi alla üle 500 toidukauba, mida turustatakse multifilmikangelaste abil, edastas Telegraph. Nende hinnangul võiks enam kui poolte selliste toitude-jookide reklaamimise teleris lastesaadete ajal keelata, sest need on nõnda kahjulikud. Vaid 18 toodet uuritud viiesajast tunnistati lastele sobilikuks ja tervislikuks.
Eriti tõsteti negatiivselt esile Kinnerton Käpapatrulli šokolaaditahvleid, mis sisaldasid 60 protsendi ulatuses suhkrut ning 17 protsenti kahjulikku küllastunud rasva. Väga halva näitena toodi esile ka Põrsas Peppa komme, mille sisaldusest 99 protsenti moodustas suhkur.
Teadlased rõhutavad, et taolised tooted sisaldavad ülipalju rasva, soola ja/või suhkrut ning kutsuvad üles keelama toidu reklaamimist populaarse kangelase brändiga, sest niimoodi manipuleeritakse nii laste kui ka nende vanematega. «See on šokeeriv, kuidas tootjad kasutavad ära laste tervist, võttes appi tuntud tegelasi eelkõige suhkrurikaste toodete (kommid, šokolaad jm) reklaamimisel, millele on lastel niigi raske vastu panna,» nentis uuringu eestvedaja Kawther Hashen.
Ta tõstatas küsimuse, kas lapsi on tõesti vaja multikategelastega spetsiaalselt ahvatleda, et vanemad neile selliseid tooteid ostaksid. «Aeg on regulatsioonideks, et kärpida selle tööstusharu ebatervislike harjumuste propageerimist.»
Queen Mary Ülikooli kardioloogiaprofessor Graham MacGregor lisas, et paljud analüüsitud toodetest kujutavad endast tõsist ohtu laste tervisele ja heaolule. «Suhkrurikkad tooted suurendavad rasvumise, II tüüpi diabeedi, erinevate vähktõbede ning hammaste lagunemise ohtu, väga soolased toidud tõstavad aga vererõhku, mis tulevikus viib südame-veresoonkonna haiguste tekkeni.»