Selles valguses peab laiemalt vaatama ka Maailma Terviseorganisatsiooni seatud normi. Tartu Ülikoolis tehtud uuringud näitavad, et kuigi iga teine Eesti laps käib trennis, ei taga see piisavat liikumisaktiivsust. Seega on petlik arvata, et kui laps käib kaks-kolm korda nädalas trennis, siis sellest piisab. Igas päevas peab olema veel argiliikumist. Arusaam, et pärast trenni võiks laps taas tubane olla, istuda ja magada, on väär. Kui istuvat aega koguneb väga palju, hakkab see lõpuks tervisele kahjulikku mõju avaldama.
Kriitiline aeg liikumisaktiivsuse kujundamiseks
Kodu on lapse mina- ja liikumispildi kujundaja, kodust saab laps nii kasvatuse kui ka väärtushinnangud eluks. Seal võiks lapsel olla kõik võimalused liikumiseks ja ka vanemad peaksid suhtuma liikumisse soosivalt, mitte arvama, et vaikne laps on hea laps.
Kui laps ei ole tundlikul arenguperioodil – lasteaias ja kooli esimestes klassides – saanud kätte oma põhiliikumisoskusi, siis on vähetõenäoline, et temast kujuneb kehaliselt aktiivne ning sportimist väärtustav täiskasvanu.
Kuidas saavad mõjutada kool ja keskkond
Lisaks perele ja kodukeskkonnale on lapse liikumisaktiivsuse kujundamisel tähtis koht ka lasteaial, koolil, kogukonnal ja ümbritseval keskkonnal. Tartu Ülikooli liikumislabor on algatanud liikuma kutsuva kooli programmi, millega on nüüdseks liitunud ligikaudu 80 kooli. Algatuse eesmärk on toetada laste liikumisaktiivsust nii koolitundides kui ka vahetundide ajal, samuti aktiivsemat kooliteed.
Iga kool läheneb laste liikumisaktiivsuse suurendamisele eri moodi. Osa koole on toonud ainetundidesse uut metoodikat, et õpilased ei peaks 45 minutit järjest istuma. Paljud on loonud õpilastele uusi võimalusi vahetunnis liikuda: korraldanud tantsu- ja pallimänguvahetunde või rajanud õuealasid. Üha enam on koole, kus autoparklast ehitatakse lastele mänguväljak – koolimajast kaugemale parkimine ja koolini jalutamine on kooli teadlik otsus.