Mida vähem on vanematel lastega mängimiseks ja suhtlemiseks aega, seda suurema tõenäosusega keskendub laps nutiseadmetest saadavale stiimulile. Elektroonilised mänguasjad mõjuvad väikelapse ajule väga stimuleerivalt – vilkuvad tuled, värvid ja helid hoiavad visuaalse ja auditoorse refleksi pidevalt töös, kuid ei arenda aju nii nagu traditsioonilised mänguasjad.
Teadlased korraldasid katse, milles osalenud lapsevanematele ja lastele anti koju kaasa kolme sorti mänguasjad: elektroonilised (lastele mõeldud sülearvuti ja nutitelefon), traditsioonilised (klotsid, kujundite ja värvide sorteerimise mängud) ja värviliste piltidega raamatud. Uuringud korraldati kodudes ning teadlased jälgisid lapsevanemate ja laste mängimist heli- ja videosalvestustest. Leiti, et need lapsevanemad, kes said koju kaasa elektroonilised mänguasjad, suhtlesid mängu käigus lastega märksa vähem. Nii lapse kui ka vanema tähelepanu ja pilk olid suunatud seadmele ning suhtlus oli teisejärguline. Lapsevanem kasutas märksa piiratumat sõnavara ning laps häälitses ja reageeris mängu ajal tunduvalt vähem. Samuti oli vähem dialoogi, küsimuste esitamist, fraaside kordamist ja silmsidet.
Need lapsed, kes mängisid traditsiooniliste mänguasjadega ning lugesid ja vaatasid raamatuid, jagasid oma tähelepanu lapsevanema ja mänguasja vahel võrdselt – lapsevanem oli aktiivne osa mängust. Nii laps kui ka vanem hoidsid rohkem silmsidet, jälgisid üksteise näoilmeid, suhtlesid verbaalselt ning kasutasid mitmekesisemat sõnavara (väikelaste puhul häälitsusi). Vahetu suhtlus arendab lastel empaatiavõimet ning suhtlusoskust – selliste mänguasjadega mänginud lapsed olid hilisemas eas aktiivsemad ning enesekindlamad suhtlejad ning tulid paremini toime ülesannetega, milles tuli lahendada erinevaid probleeme.