Iduettevõtte Triumf Health soovib mobiilimängust luua digiravimi, millega toetada krooniliselt haigete laste ravi. Mängus tuleb teha erinevaid emotsioonide reguleerimise ja tervisekäitumisega seotud ülesandeid. Praegu on digiravim veel kliiniliste uuringute etapis.
Triumfi mäng leiab aset Triumflandi linnas. Sealne arst vajab head partnerit, et haigusekolli kontrolli all hoida. Nimelt on pahalane mööda linna erinevaid tõbesid levitanud. Noore mängija ülesanne on aidata Triumflandi lapsi, kes peavad näiteks piisavalt vett jooma või tervislikke vahepalasid sööma. Vahepeal vajavad lapsed abi oma emotsioonide ära tundmisel ja nendega toime tulemisel.
Mänguga loodetakse piirkonna üldisest psühholoogilise toe olemasolust sõltumatult pakkuda lapsele haiguse kestel tuge ja panna ta oma tervise keskpunkti. Noorel patsiendil aidatakse mõista endaga toimuvat ja soodustakse tema aktiivsemat osalust oma ravis. Triumf Health sidusrühma juht Riin Tark selgitab, et last toetatakse diagnoosiga kaasnevate emotsioonide nagu segadus, viha või kurbus mõistmisel ning selles, kuidas nendega toime tulla. Praeguseks on mängu loodud haigusespetsiifilist sisu vähihaigetele, diabeedi diagnoosiga, astma diagnoosiga, kirurgilist sekkumist vajavatele ja ülekaalulistele lastele. Näiteks diabeedihaige noore patsiendi Triumflandis on muuhulgas esikohal ka tervislik toitumine ja füüsiline aktiivsus, et toetada veresuhkrutaseme normis hoidmist.
Mäng pakub nii ravituge kui ka psühholoogilist tuge
Triumf Healthi tegevjuht doktor Kadri Haljas ütleb, et lapsed teevad tihti seda, mis neile meeldib. Keemiaravi näiteks teeb alguses olemist hullemaks ja on ebameeldiv. Seetõttu on vaja ravi järgimise parandamiseks anda lastele lisamotivatsiooni. Mänguga aidatakse lapsel näha, et enda käitumisel ja tervise eest hoolitsemisel on mõju. Sellega mõõdetakse ühtlasi, kas tervisekäitumisega seotud motivatsioon muutub sisemiseks.