Suhkrukalkulaator: kui palju tarbid seda toiduga tegelikult?

Saame ka toiduga palju suhkruid.

FOTO: Charlotte Lake / PantherMedia / Charlotte Lake

Suhkruid ei tasu karta, aga enda ja oma pere tervise huvides tasub suhkrute ja toitumisega kursis olla. Mõned toidud sisaldavad suhkruid looduslikult. Osa suhkrutest aga lisatakse toitudesse-jookidesse nende valmistamise käigus,  mida sellisel juhul nimetatakse lisatud suhkruteks. 

Lisatud suhkrud ei tohiks anda üle 10 protsendi soovituslikust energiast. Ideaalis võiks see olla alla 5 protsendi. Kui inimese päevane energiavajadus on 2000 kcal, peaks tema menüüs olema süsivesikuid 250-300 grammi. Seejuures peaks lisatud suhkrute kogus kõikides toitudes kokku jääma alla 50 grammi päevas.

Mitmekesine ja tasakaalustatud toitumine koos lisatud suhkrute vähendamise ja piisava liikumisega tagavad parema tervise kogu eluks.

Kalkulaator võimaldab leida ligikaudsed tarbitud suhkrute, sealhulgas lisatud suhkrute kogused ning võrrelda viimaste saamist päevase maksimaalse soovitusega vastavalt sinu vanusegrupi keskmisele soovituslikule energiale. Vali kõige ligilähedasemad tooted, mida sõid-jõid, sisesta tarvitatud kogus ja lisa toode tarbitud toodete listi. 

Tervise Arengu Instituudi suhkrukalkulaatori leiad siit.

Tagasi üles