99 protsenti elanikest on apteegiteenusega rahul

Enamik inimesi ei tea, kellele kuulub nende koduapteek.

FOTO: elmar gubisch / PantherMedia / elmar gubisch

Kantar Emori septembris läbiviidud uuringust selgub, et 99 protsenti Eesti elanikest on apteegiteenusega rahul ja suur osa vastanutest ei oska hinnata apteegireformi vajalikkust.

Kantar Emori uuringuekspert Jaanika Hämmal tõdeb tulemusi kokku võttes, et apteegiteenus on elanike hinnangul hästi kättesaadav. «Inimene valib apteeki eelkõige asukoha mugavuse järgi. Eelistatuim apteek asub kaubanduskeskuses ning jääb kodu-, kooli- või töö teekonnale,» selgitas Jaanika Hämmal.

Ta lisas, et oma koduapteegi kaugusega on rahul 95 protsenti vastanutest ja see kõrge näitaja on püsinud samal tasemel vähemalt viimase viie aasta jooksul. «Analüüsides elanike toetust apteegireformile saab järeldada, et apteegireformi olemus ei ole elanikele hetkel mõistetav,» nentis Emori ekspert.

Uuringu tellija Eesti Apteekide Ühenduse (EAÜ) esindaja Timo Danilovi sõnul on rõõm tõdeda, et apteeker on kergete tervisemurede korral kõige kiirem abistaja. «Uuringu tulemused näitavad selgelt, et apteekrid teevad tänuväärset tööd ja inimesed hindavad nende nõuandeid,» ütleb Danilov. «Samuti on tähelepanuväärne, et 78 protsenti vastajatest ei tea, kes on apteegi omanikud, seega võib järeldada, et see pole apteegi külastaja jaoks oluline.»

Kantar Emori uuringust selgus muuhulgas, et 93 protsenti elanikest soovib osta apteegist peale ravimite ka teisi tooteid. Näiteks toodi välja, et apteegist soovib osta 83 protsenti vastanutest meditsiiniseadmeid (nt termomeeter ja vererõhuaparaat), 73 protsenti vitamiine, mineraale ja muid toidulisandeid, 65 protsenti ravimtaimi ja raviteed ning 47 protsenti apteegikosmeetikat.

Küsiti ka internetiapteegi kohta ja selgus, et kaks kolmandikku elanikest on teadlikud, et internetiapteegist saab osta retsepti- ja käsimüügiravimeid. Eriti kõrge ehk 71 protsenti oli teadlikkuse osakaal maal elavate inimeste hulgas.